تهیه پکیج واقعیت مجازی نرم‌افزاری گفتاردرمانی برای کودکان مبتلا به لکنت

یکی از خطوط پژوهشی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان، استفاده از فناوری‌های سرگرم‌کننده برای درمان است.

یکی از این روش‌ها، استفاده از دوربین‌های 360 درجه واقعیت مجازی برای فیلمبرداری از یک موقعیت واقعی است. اگر کسی عکس یا ویدئوی ضبط‌شده را با نرم‌افزار مخصوص روی یک گوشی هوشمند دارای ژیروسکوپ که داخل هدست گذاشته شده ببیند، خودش را دقیقاً در موقعیت دوربین حس می‌کند و می‌تونه دور تا دورش را ببیند. از این روش برای قرار دادن آدم‌ها در محیط‌هایی که یا برایشان ممکن نیست (مثل زیر سقف کلیسای وانک) یا از آن هراس دارند (مثل ارتفاع یا داخل هواپیما یا ...) استفاده می‌کنیم که اولی استفاده گردشگری و دومی استفاده درمانی دارد.
در یکی از جدیدترین پروژه‌ها به سفارش گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با حضور تعدادی از بازیگران نوجوان تئاتر اصفهان یک بسته واقعیت مجازی برای درمان لکنت نوجوانان تهیه شد. در این پروژه، 22 سناریو از موقعیت‌های واقعی که سبب لکنت فرد می‌شود تهیه و توسط بازیگران طوری بازی شد که دوربین 360 درجه به‌عنوان نوجوان دارای لکنت در آن حضور داشت. این موقعیت‌ها شامل کلاس درس، سالن جشن، جلسات مشاوره و دورهمی‌های دوستانه بود.

بازیگران نوجوانی که در این پروژه ما را همراهی کردند:
خانم‌ها نیایش تحویلیان، پارمین صباغی، فریا منفرد و ستایش رئیسیان

آقایان فرهام رحمانی، مهراس کاوه، پرهام صفایی، سام فرزین، امیررضا عربی، پارسا غازی، آرش کریم‌زاده، آرمین زارع، امیرحسین بروجانی، محمدحسین ماضی، حسین فاضلی، ایلیا شریفی، هوورشا شهرآشوبی و امیرعلی سلطانی

با حضور افتخاری هنرمند خوب و خوش‌اخلاق بیژن نمکی‌زاده و بازیگر و شاعر حرفه‌ای و خوش‌صدا یاسین اروجی

و با سپاس ویژه از مژده زارعی طراح و مدیر صحنه و بازیگر خوب تئاتر که زحمت هماهنگی‌های این پروژه را بر عهده داشت.
 
 
 
 
تاریخ:
1402/12/12
تعداد بازدید:
375
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal