كنفرانس CGCO

بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان یک هنر-صنعت-رسانه‌ی نوین علاوه بر سرگرم کردن مخاطبان، جایگاه ویژه‌ای در دنیای فرهنگ و ارتباطات اجتماعی و رسانه‌ای، تبلیغات استراتژیک و بازرگانی، آموزش و درمان دارد. بازی‌های رایانه‌ای یک صنعت درآمدزا، یک رسانه‌ی تعاملی قوی، یک شیوه‌ی جذاب برای درمان و آموزش و تبلیغات و یک استراتژی رسانه‌ای قوی برای تغییر الگوی زندگی و فرهنگ و جامعه است.
پژوهش در زمینه‌ی بازی‌های رایانه‌ای از ابعاد مختلف روانشناسی، جامعه‌شناسی، ارتباطی، آموزشی، مدیریت، اقتصاد و بازرگانی، فنی، هنری، پزشکی و ... یک زمینه‌ی جدید و به‌روز در دنیا محسوب می‌شود. در کشور ما تاکنون همایش‌های مختلفی در مورد بازی‌های رایانه‌ای برگزار شده است که بیشتر شامل سخنرانی متخصصان این حوزه برای مخاطبان بوده است. اما برگزاری یک رویداد پژوهشی جامع در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای که شامل دریافت و داوری مقالات و ارائه‌ی آنها در نشست‌های تخصصی باشد، برای اولین بار در دانشگاه اصفهان مورد توجه قرار گرفت. با تفاهم مشترک بین کارگروه بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان و بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای در سال 1394، اولین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» با محوریت پژوهش‌های مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای در سه حوزه‌ی فنی، علوم انسانی و هنر در بهمن 1394 در دانشگاه اصفهان برگزار شد. این کنفرانس فرصتی برای گردهم‌آیی متخصصان و پژوهشگران شاخه‌های مختلف مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای را فراهم کرد و افق روشنی جهت تقویت زیرساخت‌های تولید و تحلیل بازی‌های رایانه‌ای بر اساس پژوهش‌های علمی را آشکار ساخت.
این رویداد پژوهشی به شرطی می‌تواند موفق باشد و نقش خود را در توسعه‌ی پژوهش‌های مبتنی بر بازی‌های رایانه‌ای به درستی ایفا کند که تداوم داشته باشد و اذهان پژوهشگران را مرتباً متوجه این حوزه‌ی نوین بنماید. به‌علاوه با تبدیل تدریجی آن به یک رویداد بین‌المللی که با دعوت از مدیران شرکت‌های موفق بازی‌ساز خارجی و نیز متخصصان بین‌المللی این حوزه همراه باشد، می‌توان به انتقال تجارب و نتایج پژوهش‌های موفق به داخل کشور و رونق‌بخشی به این صنعت امیدوار بود.
دانشگاه اصفهان در راستای ایفای رسالت خود به‌عنوان اولین دانشگاه جامع کشور که به‌صورت جدّی وارد پژوهش‌های مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای شده است، در تیرماه 1395 دبیرخانه‌ی دائم کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را به‌عنوان بخشی از مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای راه‌اندازی کرد تا با همیاری سایر دانشگاه‌های کشور، این رویداد علمی را به‌صورت یک گردهم‌آیی سالانه‌ی پژوهشگران حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای درآورد.
جزییات خبر راه‌اندازی دبیرخانه‌ی دائم کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در وبگاه وزارت علوم منعکس شد.

 
اولین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» - بهمن 1394– دانشگاه اصفهان
 
دومین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» - بهمن 1395 – دانشگاه اصفهان
سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» - بهمن 1396 – دانشگاه اصفهان
 پنجمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» - بهمن 1398 – دانشگاه اصفهان

تاریخ به روز رسانی:
1401/06/12
تعداد بازدید:
2564
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal