بازدید دانش‌آموزان نخبه کشوری از مرکز نوآوری صنایع سرگرمی

روز سه‌شنبه 15 شهریور 1401، مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان میزبان 46 دانش‌آموز متوسطه اول بود تا بستری برای آشنایی آن‌ها با صنعت بازی‌سازی فراهم شود.

اصفهان میزبان مرحله کشوری هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی در سال 1401 است. این دوره از جشنواره در 9 محور شامل ریاضی، زبان خارجی، مناظره علمی، پژوهش، دست‌سازه (سخت‌افزار)، برنامه‌نویسی، زبان و ادبیات فارسی، فعالیت‌های آزمایشگاهی و بازارچه‌های کسب و کار دانش‌آموزی در حال برگزاری است. در این مرحله 46 دانش آموز متوسطه اول از 32 استان کشور که شامل 6 دانش آموز دختر و 40 پسر هستند حضور دارند که در راستای محور برنامه‌نویسی (شامل سه زیرمحور اپلیکیشن، وب و بازی‌سازی)، مهمان مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان بودند تا با بازی‌سازی و روند و ساختار آن آشنا شوند.
در ابتدای کارگاه، دکتر جواد راستی عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی و مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان، حدود 30 بازی معروف PC‌ و موبایل داخلی و خارجی را با همراهی دانش‌آموزان مرور کرد و سپس به بحث درآمدهای صنعت بازی و مقایسه آن با صنایع سرگرمی دیگر مانند سینما و موسیقی پرداخت. در ادامه، دکتر راستی در مورد صنعت بازی‌سازی در ایران و کلیات ساخت بازی و روش‌های درآمدزایی از ساختن بازی پرداخت و نقش‌های مختلف افراد در تیم‌های بازی‌سازی را معرفی نمود. سپس دانش‌آموزان ضمن پذیرایی، از بخش‌های مختلف مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه بازدید کردند و با تیم‌های بازی‌ساز و نیز تجهیزات تخصصی این مرکز آشنا شدند.
در بخش دوم، مهندس ابوالفضل شرافت مدیر استودیو بازی‌سازی آناگیمز (مستقر در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی) و سازنده‌ی بازی معروف سین‌جیم، در مورد روند بازی‌سازی و موتورهای مختلف بازی‌سازی توضیحاتی داد و سپس بازی ساده‌ی پینگ‌پونگ را به کمک موتور بازی‌سازی بدون کدنویسی کانستراکت2 در مدت یک ساعت ساخت تا دانش‌آموزان به صورت ساده با مراحل ساخت یک بازی آشنا شوند.
استقبال زیاد دانش‌آموزان از این بازدید نشان می‌دهد که نیاز به معرفی صنعت بازی‌سازی و آموزش‌های مرتبط با آن در سنین دانش‌آموزی یک ضرورت است و می‌تواند به تقویت این صنعت نوپا و ثروت‌آفرین در کشور منتهی شود.
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1401/06/18
تعداد بازدید:
559
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal