پنل آنلاین بازی‌های رایانه‌ای- حرکتی- 22 آذر 1400

بازی‌های رایانه‌ای-حرکتی؛ مسیری جذاب در توانبخشی مدرن

مقدمه:
• حرکت، عنصر اساسی در تمرینات ورزشی و توانبخشی است.
• کم‌تحرکی بلای بزرگ زندگی امروز به‌ شمار می‌رود.
• تمرینات ورزشی و درمانی اغلب اوقات کسل‌کننده و فاقد جذابیت هستند.
بازی‌های رایانه‌ای-حرکتی یکی از شاخه‌های جذاب صنعت سرگرمی را شکل می‌دهند که پاسخی برای واقعیت‌های بالا به شمار می‌روند. این بازی‌ها به جای ابزار مرسوم ماوس و کیبورد و جوی‌استیک و...، با حرکات بدن کنترل می‌شوند و فرصتی را برای افزایش تحرک و نیز جذاب کردن تمرینات خسته‌کننده‌ی توانبخشی و ورزشی فراهم می‌آورند.
در پنل بازی‌های رایانه‌ای – حرکتی که همزمان با هفته‌ی پژوهش به‌صورت مشترک بین گروه مهندسی پزشکی و مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود، طی چند ارائه‌ی متفاوت و جذاب با دنیای بازی‌های رایانه‌ای – حرکتی و کاربردهای آن‌ها در دنیای ورزش و توانبخشی آشنا خواهید شد.
برنامه‌ی این پنل به شرح زیر است:
1) از حرکت تا بازی؛ اینجا چه خبر است؟ (دکتر جواد راستی – عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی و مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان)
2) ابزارهای توانبخشی با واقعیت مجازی (محسن محمدولیئی – دانشجوی دکتری گروه مهندسی پزشکی)
3) توانبخشی شناختی-حرکتی برای سالمندان (فاطمه محمدی – دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی پزشکی)
4) بهران؛ دوچرخه‌سواری همراه با واقعیت مجازی برای توانبخشی دووظیفه‌ای بیماران مبتلا به MS (دکتر مریم صالحی – دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی تربیت بدنی گرایش رفتار حرکتی)
5) توانبخشی بیماران مبتلا به سکته مغزی با بازی‌های رایانه‌ای – حرکتی (فاطمه هاشمی‌زاده - دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی پزشکی)
6) ردیابی نقاط نشانگر آناتومیک بدن به‌کمک وب‌کم و زبان برنامه‌نویسی پایتون برای کنترل بازی‌های رایانه‌ای (یزدان قنواتی - دانشجوی کارشناسی گروه مهندسی پزشکی)
 
این پنل برای دانشجویان رشته‌های مهندسی پزشکی، توانبخشی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و تربیت بدنی می‌تواند مفید باشد.
 
زمان: دوشنبه 22 آذرماه از ساعت 18:30 تا 20
 
لینک برگزاری: https://meeting.ui.ac.ir/ch/uicvgame
 
 
 
تاریخ:
1400/09/11
تعداد بازدید:
788
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal