دوره‌ی بازی‌سازی برای بزرگسالان- تابستان 1401

در تابستان 1401 مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان با برگزاری دوره عملی آموزش بازی‌سازی برای بزرگسالان، میزبان علاقه‌مندان به این حوزه‌ی جذاب و خلاق بود.

بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر جنبه‌ی سرگرم‌کنندگی، به‌عنوان یک ابزار رسانه‌ای نوین جهت اهدافی مانند آموزش، درمان، فرهنگ‌سازی، تبلیغات و … نیز مورد توجه بسیار هستند. یادگیری توسعه‌ی بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای برای همه‌ی اقشار علاقمند جامعه می‌تواند مفید و در عین حال به دلیل عدم آشنایی همه با مفاهیم کدنویسی، می‌تواند چالش‌آفرین باشد.

در تابستان 1401 مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان با برگزاری دوره عملی آموزش بازی‌سازی برای بزرگسالان، میزبان علاقه‌مندان به این حوزه‌ی جذاب و خلاق بود. این دوره به صورت حضوری و از 21 تیر تا 1 شهریور 1401 روزهای شنبه و سه‌‌شنبه از ساعت 18 تا 20 به مدت 12 هفته در سایت تخصصی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیازی به غیر از علاقه به بازی‌سازی نیاز نداشت! نرم‌افزارهایی که در این دوره آموزش داده شد، فوتوشاپ و موتور بازی‌سازی کانستراکت (بدون نیاز به دانش کدنویسی) بود.

موتور بازی‌سازی کانستراکت در 7 جلسه و طبق سرفصل‌های زیر آموزش داده شد:

🔰نصب و راه‌اندازی
🔰معرفی منوها و بخش‌های مختلف
🔰معرفی بخش‌های مختلف موتور (قسمت اول)
🔰معرفی بخش‌های مختلف موتور (قسمت دوم)
🔰ساخت بازی حسن کچل (قسمت اول – ساخت هسته‌ی بازی)
🔰ساخت بازی حسن کچل (قسمت دوم – تکمیل بازی)
🔰منو و افزودن صدا

مدرس کانستراکت سید ابوالفضل شرافت بود. ابوالفضل فارغ‌التحصیل کارشناسی نرم‌افزار است و از سال 94 وارد حوزه‌ی بازی‌سازی شده و با راه‌اندازی وب‌سایت بازیاتو در سال 96، فعالیت خود در این حوزه را جدی‌تر کرده است. ابوالفضل برنامه‌نویس ارشد استودیو آنا (سازنده‌ی بازی سین‌جیم) و راهبر آزمایشگاه تست عملکرد مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان نیز هست. ابوالفضل عاشق مهندسی نرم‌افزار به‌خصوص بخش تست و تضمین کیفیت محسوب می‌شود و از به چالش کشیدن آدم‌ها و نرم‌افزارها لذت می‌برد.


کلاس فوتوشاپ در 5 جلسه به شرح زیر برگزار شد:

🔰معرفی سبک‌های هنری و آرت‌استایل‌های مختلف بازی
🔰معرفی کلی بخش‌های فوتوشاپ و ابزارهای سلکت (تمرین‌ پیکسل آرت)
🔰معرفی نوار ابزار فوتوشاپ (بخش اول – تمرین‌ پلیگان آرت)
🔰معرفی نوار ابزار فوتوشاپ (بخش دوم – تمرین‌ فلت آرت)
🔰آموزش طراحی UI برای بازی

مدرس فوتوشاپ علی‌اصغر حیدری بود. علی مهندسی فناوری اطلاعات خوانده و چند سالی هست به‌صورت حرفه‌ای در زمینه‌ی گرافیک و بازی‌سازی کار می‌کند و سابقه‌ی تدریس در دوره‌های فوتوشاپ مقدماتی و پیشرفته را در کارنامه‌ی خودش دارد. علی در سال 1396 در چالش بازی‌سازی بدون کدنویسی و چهارمین ماراتون بازی‌سازی دانشگاه اصفهان اول شد و از سال 97 در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان حضور فعال دارد و با چند تیم مختلف به‌عنوان طراح و آرتیست همکاری می‌کند. او مدیر تیم ندای بازی (Call of Game: COG) هم هست که در هکاتون بازی‌های جدی 1399 موفق به کسب رتبه‌ی اول حوزه‌ی اصفهان و برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازی شناختی شد

کلاس‌ها به‌صورت حضوری و عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سایت تخصصی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار شد.  به شرکت‌کنندگان گواهی رسمی انگلیسی از طرف مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان اعطا شد.
 
 
 
تاریخ:
1401/06/19
تعداد بازدید:
444
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal