دوره آموزشی درک و لذت موسیقی- اردیبهشت 1400

اولین دوره آنلاین بررسی و درک مفاهیم و عناصر موجود در موسیقی

افلاطون، موسیقی را یک ناموس اخلاقی می‌داند که روح به جهانیان و بال به تفکر و جهش به تصور و ربایش به غم و شادی و حیات به همه چیز می‌بخشد. به قول ابن‌خردادبه (جغرافی‌دان، تاریخ‌نویس و موسیقی‌دان ایرانی قرن سوم هجری) موسیقی ذهن را لطیف و خوی را ملایم و جان را شاد و قلب را دلیر و بخیل را بخشنده می‌کند. آشنایی با این اعجاز حیات و درک جان و جهان آن، قدمی آغازین در راهی است که انجام آن را بتهوون به زیبایی توصیف کرده است که: «آنجا که سخن از گفتن بازمی‌ماند موسیقی آغاز می‌شود».

مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان اولین دوره‌ی آموزشی مبانی نظری موسیقی و آهنگسازی را به صورت آنلاین در اردیبهشت و خرداد 1400 برگزار  کرد. این دوره از 23 اردیبهشت به مدت 6 جلسه و روزهای پنجشنبه از ساعت 11 الی 12:30 برگزار شد. مخاطبان این دوره نوازندگان سازهای مختلف، آهنگسازان و کلیه علاقه‌مندان به موسیقی بودند.

مدرس این دوره مهدی پناهی آهنگساز، رهبر ارکستر و عضو هیات علمی گروه آهنگسازی دانشگاه هنر اصفهان بود. او فارغ‌التحصیل رشته نوازندگی ساز جهانی و آهنگسازی از دانشگاه هنر تهران و مدیر، موسس و رهبر ارکستر سمفونیک نقش‌جهان اصفهان است. وی از سال 1384 تجربه آهنگسازی و تنظیم برای ارکسترهای متعدد را در کارنامه خود دارد. همچنین سابقه ساخت موسیقی فیلم‌های مختلف از جمله “بیداری” (1399)، “گورکن” (1398)، “شَنِل” (1395) و “اینجا کسی نمی‌میرد” (1394) و نیز انتشار چندین آلبوم موسیقی بی‌کلام را دارد.

در این دوره 6 جلسه‌ای به موضوعات زیر پرداخته شد:

1-کلیات مبانی نظری موسیقی
2- ریتم
3- فاصله
4- ملودی
5- هارمونی
6- فرم و بافت
7- ساز شناسی
8- سبک شناسی

در پایان دوره برای شرکت‌کنندگان گواهی رسمی به زبان انگلیسی از طرف مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان صادر شد. 
تاریخ:
1400/09/10
تعداد بازدید:
482
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal