دومین کمپ تابستانی بازی‌سازی - تابستان 98

تابستان 98 نیز در دانشگاه اصفهان یک برنامه‌ی ویژه برگزار شد...! کمپ تابستانی بازی‌سازی 98 فرصتی برای یادگیری و تجربه و تیم‌سازی...

در کمپ امسال 50 ساعت آموزش‌های جذاب و مفید بازی‌سازی به مدت 4 هفته برگزار شد. از طراحی هنری دوبعدی و انیمیشن و ترفندهای طراحی رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری (UI/UX) گرفته تا موتور بازی‌سازی و دیزاین و درآمدزایی و مطالبی که کمتر در مورد آن شنیده‌اید و فوت‌های کوزه‌گری ساخت بازی‌های جذاب هستند! همچنین 30 ساعت کار تیمی زیر نظر منتورهای مجرب و باسابقه در حوزه‌ی بازی‌سازی! در آخرین روز کمپ، تیم‌ها حاصل کار خودشان را ارائه کردند و به تیم اول جایزه‌ی نقدی تعلق گرفت.

در این کمپ چه  گذشت؟
- 8 ساعت بازی‌سازی بدون نیاز به کدنویسی با موتور Fusion زیر نظر مهرداد رضایی انیماتور و کارگردان انیمیشن و سازنده‌ی بازی محبوب «آناهیتا؛ دختر خوب». این 4 جلسه «ایده‌ها را بسازیم»، «بازی‌ها را بسازیم»، «جریان بازی‌های ماجرایی» و «خودتون رو حرفه‌ای کنید» نام داشتند.
- امیررضا انواری قائم‌مقام استودیو بازی‌سازی پاپاتا در 3 جلسه با عنوان «از ایده تا قانون بازی»، «موج سواری روی حس بازیکن» و «پول چاپ کنیم» اصول دیزاین و درآمدزایی از بازی‌های رایانه‌ای را به شرکت کنندگان آموخت.
- مهرداد رضایی با آموزش هنردوبعدی و انیمیشن در 4 جلسه با عنوان‌های «هنر والت دیزنی»، «سلام انیمیشن!»، «انیمیشن باحال بسازیم» و «انیماتور حرفه‌ای شو!» در کنار ما بود.
 - تجربیات حمید راست‌قلم کارگردان هنری گیم در طراحی تجربه‌ی کاربری (UX) و واسط کاربری (UI) در 3 جلسه‌ی «حس و تجربه در بازی»، «یک بازی آراسته» و «لباس رنگین بر تن بازی» در اختیار شرکت کنندگان  قرار گرفت.
- از تجربیات محمدمهدی کرمانی مؤسس شرکت مه‌آفرید در زمینه‌ی کنترل و تولید پروژه‌های گیم در 3 جلسه‌ی «یک تیم باحال بسازیم»، «پروژه‌های سربه‌راه» و «خروجی‌های شگفت‌انگیز» بهره  گرفتیم.
- در هفته‌ی آخر سیدمحمد حسینی برنامه‌نویس و طراح و مدل‌ساز سه‌بعدی به ما  پیوست تا  در 2 جلسه‌ی تئوری و 2 کارگاه عملی  موتور قدرتمند بازی‌سازی یونیتی را به شرکت کنندگان معرفی وآنها را برای ورود به دنیای حرفه‌ای بازی‌سازی آماده کرد.
- یک روز بازی‌سازی سه‌بعدی هم داشتیم که با نرم‌افزارهای ساده، شیوه‌ی تولید یک بازی سه‌بعدی ساده در آن آموخته شد.  و روز آخر، جلسه‌ی مهمی با عنوان «بازی‌ساز شویم» برگزار شد که در آن، تجربیات روزهای گذشته جمع‌بندی شده و دنیای پیش رو ترسیم شد.
- در کنار این کلاس‌ها، از هفته‌ی اول مخاطبان کمپ به تیم‌هایی تقسیم شدند و به‌ صورت گروهی و با راهنمایی مربیان، روی بازی‌های خود کار کردند و بازی برگزیده در روز آخر، جایزه‌ی نقدی و تخفیف ویژه‌ی شرکت در دوره‌های بعدی مرکز بازی‌های رایانه‌ای را دریافت کرد. در پایان دوره، مدرکی به زبان انگلیسی از طرف مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان به شرکت کنندگان ارائه شد که در آن محتوای آموزشی و تعداد ساعت‌های هر دوره ذکر شد.
 
تاریخ:
1398/06/31
تعداد بازدید:
1004
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal