ساخت یک بازی موبایل با استفاده از موتور بازی ساز یونیتی- 9 آبان 95

این کارگاه، اولین کارگاه آموزشی عمومی بازی‌سازی بود که روز یکشنبه  9 آبان 1395 در تالار IT‌ دانشکده مهندسی دانشگاه اصفهان ساعت برگزار شد. 

کارگاه «ساخت یک بازی موبایل در 4 ساعت» اولین کارگاه آموزشی عمومی بازی‌سازی بود که روز یکشنبه  9 آبان 1395 در تالار IT‌ دانشکده مهندسی دانشگاه اصفهان به مدت 4 ساعت برگزار شد. برگزارکننده‌ی این کارگاه مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان و انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر با همراهی شتاب‌دهنده‌ی آواگیمز بودند. هدف این کارگاه، معرفی روند کلی ساخت یک بازی و تخصص‌های لازم برای آن و طراحی یک بازی ساده به‌کمک موتور بازی‌سازی یونیتی بود تا بتواند به مخاطبان دیدگاهی عملی در طراحی بازی بدهد و ادامه‌ی راه را برای آن‌ها روشن سازد. هدف دیگر این کارگاه، ایجاد بستری برای آشنایی علاقمندان بازی‌سازی با یکدیگر و شکل‌دهی ابتدایی تیم‌های بازی‌ساز بود که با توجه به تعداد زیاد شرکت‌کنندگان می‌تواند نقطه‌ی قوت این کارگاه باشد.
مدرس این کارگاه امیر انواری از بنیانگذاران استودیو بازی‌سازی پاپاتا و طراح بازی‌های موفق سبقت، هشتمین حمله 1 و 2 بود. او در رشته مهندسی نرم‌افزار تحصیل کرده و علاقه‌مندی فراوانش به بازی‌سازی باعث مشارکت در تولید چندین محصول موفق در بازار ایران شده است. وی قائم‌مقام استودیو پاپاتا است و به عنوان Game Designer و طراح تجربه کاربری در این تیم فعالیت می‌کند. امیر تجربه خوبی در تولید بازی‌های رایانه‌ای و کار با موتور بازی‌سازی Unity دارد.
در ابتدا، امیر انواری گذری به بازی‌های ویدئویی و معرفی بازی‌های AAA و Indie داشت تا دیدگاه مخاطبانش را نسبت به ادامه‌ی راهی که در پیش دارند روشن‌تر سازد. سپس مفاهیم اساسی بازی‌سازی و آنچه در یک پروژه‌ی یونیتی در ساخت یک بازی نقش آفرینی می‌کند مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه، به نحوه‌ی ساخت بازی محبوب فلپی‌برد به‌کمک موتور بازی‌سازی یونیتی پرداخته شد. به‌علّت ضیق وقت، امیر از تصاویر و اسکریپت‌هایی که قبلاً آماده کرده بود استفاده کرد و به مخاطبان خود شیوه‌ی ترکیب آن‌ها و ساخت بازی را آموخت. 
در نظرسنجی که به‌صورت الکترونیکی صورت گرفت، مخاطبان می‌توانستند کارگاه‌های بعدی که با توجه به محتوای این کارگاه عمومی مورد نیازشان بود را انتخاب کنند که اکثراً به یادگیری اسکریپت‌نویسی C# و طراحی‌های دوبعدی و سه‌بعدی علاقه‌ی بیشتر نشان دادند.
 
 
 
تاریخ:
1398/03/05
تعداد بازدید:
667
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal