ماراتون بازی‌سازی شهر من- 10 الی 12 مهر 1402

با همکاری شهرداری اصفهان ماراتون بازی‌سازی سه‌روزه «شهر من» در حاشیه نمایشگاه فن‌نما در تاریخ 10 تا 12 مهرماه 1402 برگزار شد.

در این ماراتون شرکت‌کنندگان تلاش می‌کنند تا ایده‌های خود در زمینه‌ی ارتقاء فرهنگ شهروندی و رفع مشکلات شهری را به یک بازی رایانه‌ای، موبایلی یا رومیزی جذاب تبدیل کنند که مخاطبین عام را جذب کند و به شهرداری در جهت فرهنگ‌سازی عمومی کمک کند. بازی‌سازان باتجربه و موفق ایران در این راه در کنار شرکت‌کنندگان هستند تا تجربیات خود را از تولید و تجاری‌سازی بازی را در اختیار آن‌ها قرار دهند. در آغاز ثبت‌نام، محورهای ساخت بازی از در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود تا موضوع موردنظر خود را با دید باز انتخاب کنند.

 
در طول رویداد، کارگاه‌هایی به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود تا شرکت‌کنندگان هم با محورهای رویداد و هم با جنبه‌های مختلف ساخت بازی آشنا شوند؛ به‌خصوص اینکه بازی‌های جدی و آموزشی، چالش‌هایی در طراحی دارند که باید مدنظر بازی‌سازان قرار گیرد تا موجب دل‌زدگی مخاطب نشوند و اثر مناسب فرهنگ‌سازی را داشته باشند.
در این رویداد منتورهایی از بازی‌سازان برجسته اصفهان و تهران حضور خواهند داشت که نقش مهمی در اعتلای دانش بازی‌سازی و شکل گرفتن ایده‌ها و محصولات و تیم‌های خوب خواهند داشت.
محورهای پیشنهادی
• حفظ فضای سبز و پارک‌ها (عدم حذف شاخه های درختان توسط فروشگاه و ساختمان های در حال ساخت، کمک به توسعه فضای سبز شهری و خانگی با مشارکت و همکاری شهروندان، تشویق مشارکت شهروندان در امور مربوط به فضای سبز شهری، شامل گزارش نواقص و رها شدن آب و حفظ و نگهداری پارکهای محلی و ...، آگاهی شهروندان برای درک هر چه بیشتر معضل کم آبی و مشکلات نگهداری و حفظ فضای سبز شهری و توسعه آن، فضای سبز خانه ها و شهرها، مراقبت از فضای سبز: نچیدن گلها، شکستن شاخه ها، آتش روشن نکردن، یادگاری نوشتن روی تنه درختان، مراقبت از چمن: بازی نکردن، قرار ندادن ضرف غذا بر چمن و ...، احیای فضای سبز خانه، پاکیزه نگه داشتن فضای پارک ها، عدم تخریب اموال و وسایل بازی پارک ها، آلودگی های زیست محیطی:آب، خاک، هوا، راههای پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی، صرفه جویی در مصرف انرژی و منابع زیرزمینی، عدم آسیب رسانی به درختان، فضای سبز و المان های پارکی، عدم روشن نمودن آتش در سطح پارک ها به ویژه پارک های جنگلی)
• حمل و نقل عمومی (فرهنگ سازی در خصوص حقوق شهروندی و تاکسیران، مزایای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، رفتارهای درست هنگام سوار شدن: رعایت حق تقدم، ارائه بلیط، رعایت حال دیگران، سالمندان، مادران، عدم استفاده از تلفن همراه و رعایت سکوت، رعایت نظافت در اتوبوس، سوار و پیاده شدن در ایستگاه، عدم تخریب اتوبوس: صندلی ها، بدنه و...)
• ایمنی حمل و نقل (رعایت مقررات در هنگام رانندگی (ماشین، موتور سیکلت و دوچرخه)، استفاده از کمربند و کلاه ایمنی، قوانین عبورومرور و رعایت آن توسط عابرین، رانندگان و سرنشینان خودرو، استفاده از دوچرخه)
• بازیافت و مدیریت پسماند (تفکیک از مبدا، مصرف هرچه‌کمتر نایلون و پلاستیک، تفکیک و جداسازی جزء ویژه پسماند، پسماند الکترونیک، قانون مدیریت پسماند، آشنا نمودن شهروندان با امور پسماند در شهرداری منطقه، گذرادن زباله در ساعت مقرر و طبق برنامه های جدول زمانی، آلودگی های زیست محیطی زباله ها: باقی ماندن پسماند ها در چرخه طبیعت استفاده از منابع طبیعی برای تولید، نریختن زباله در معابر، سطح شهر و طبیعت، عدم پرتاب زباله از ماشین، تفکیک زباله های خشک و تر در مبدأ، بازیافت و فواید آن (بازیافت کاغذ، شیشه و پلاستیک)، استفاده بی رویه از ظروف یکبار مصرف در منازل، استفاده فراوان از پاکت‌های پلاستیکی(نایلون))
• حفظ آثار باستانی و میراث فرهنگی (مراقبت از آثار باستانی، عدم تخریب آثار باستانی(یادگاری نوشتن بر روی آثار)، وندالیسم)، شناخت اهمیت آثار، معرفی آثار تاریخی)
• مدیریت نظارت و پیشگیری (خدمات شهری)
• موضوعات زیست محیطی (محیط زیست سالم - آلودگی هوا - گرم شدن زمین - حفظ منابع طبیعی - آلودگی خاک - تغییر اقلیم و...)
• مشاغل مزاحم و مزاحمت مشاغل (ایجاد آشفتگی بصری، ایجاد سر و صدا و آلودگی صوتی، ایجاد ناامنی اجتماعی، تخریب تجهیزات شهر، جلوگیری از تکدی‌گری، رفع سد معبر)
• زیباسازی و مبلمان شهری (ساماندهی تابلوهای شهری، عدم تخریب تابلوهای شهری (ترقه زدن و آتش بازی)، پلاک کوچه ها و تابلوهای راهنما، ضوابط نصب پلاکاردها در سطح شهر، توجه به ضوابط زیباسازی، عدم دیوار نویسی و انجام تبلیغات روی دیوارها، توجه به مقررات مربوط به استفاده از نقاشی و رنگ آمیزی در سطح شهر و بدنه معابر)
• آتش نشانی و رعایت مسائل ایمنی در شهر (فرهنگ ترافیک (مسیر عبور و مرور خودرو های آتش نشانی )، خطر خارج کردن سیستم های اعلام و اطفاء حریق از مدار در ساختمان، نحوه انبارداری و به کار گیری موارد ایمنی در مراکز مسکونی، تجاری، اداری و تولیدی، گازگرفتگی، همکاری شهروندان با مأموران (آدرس صحیح دادن، حفظ خونسردی، باز نمودن مسیر ماشین آتش نشانی در حین عملیات، اشغال نکردن تلفن آتش نشانی و ...)، رعایت مسائل ایمنی در محیط داخل و خارج منزل و محیط کار، معرفی شماره تلفن 125)
• نوسازی و بهسازی واحیای بافت فرسوده (ضرورت ترویج فرهنگ آپارتمان‌نشینی، ضرورت ترویج مشارکت مردمی (بافت فرسوده)، معرفی طرح تجمیع و ترغیب خانواده های برای تجمیع منازل خود، بیان معایب بافت فرسوده، معرفی تسهیلات احیای بافت فرسوده)
• شهر الکترونیک، شهروند الکترونیک (معرفی مزایای شهر الکترونیک، بیان راه های ساده انجام فعالیت ها برای شهروند الکترونیک، فراهم آوردن دسترسی شبانه روزی به تمام نقاط شهر، فراهم آوردن شرایط یادگیری از راه دور، ترویج تجارت و داد و ستد از طریق اینترنت، کاهش ترافیک شهری به علت کاربرد بیشتر اینترنت و عدم خروج غیر ضروری از منزل و محیط کار)
• ورزش عمومی (خانواده محور نمودن ورزش شهروندی، ایجاد و تقویت نظام داوطلبی در ورزش، گنجاندن هزینه های ورزشی در سبد خرید خانواده، فرهنگ سازی در خصوص مصرف آب)
• موضوعات اخلاقی و روابط اجتماعی (حسن خلق، خوش رویی، خوش گویی، خوش بینی، خوش رفتاری: خوش قولی، سلام، صله رحم و ...)
• مشارکت (مشارکت فرهنگی، مشارکت سیاسی، مشارکت اقتصادی، مشارکت در اداره شهر)
• حقوق (همسایه و فرهنگ آپارتمان نشینی، والدین، اولاد و ...)
• سلامت (بهداشت فردی و عمومی، بهداشت روانی جامعه، واکسیناسیون و پیشگیری)
ارزش‌های مهم رویداد
• شکل گرفتن تیم‌های بازی‌ساز که در مراکز نوآوری قابل سرمایه‌گذاری و حمایت باشند.
• تقویت فرهنگ شهروندی از طریق حمایت از انتشار بازی‌های تولیدشده
• تقویت اکوسیستم گیم اصفهان که با برگزاری رویداد در حین بازدید عمومی تجربه جذابی ایجاد می‌کند.
منتورهای رویداد
شهره اسماعیلی
کوفاندر و لیدگیم‌‌دیزاینر استودیو کاریزما
شهره اسماعیلی کوفاندر و لیدگیم‌ دیزاینر استودیو کاریزماست و روی بازی های شاه‌دزد، تاس و تخت و آچمز کار کرده است. شهره 6 سال است که در استودیو کاریزما مشغول فعالیت است و الان یک تیم چهار نفره دیزاین و دو محصول لایو را مدیریت می‌کند. شهره در این ماراتون کارگاه «موج بازی‌های Play to Earn» را نیز برگزار می‌کند.
محمد شمس
مدیر فنی استودیو کاریزما
محمد مدیر فنی استودیو بازی‌سازی کاریزما است و بیشتر از 7 سال تجربه حرفه‌ای در حوزه برنامه‌نویسی و بازی‌سازی دارد. او تجربه مشارکت در توسعه و رهبری فنی بیشتر از 10 بازی موبایلی داخلی و خارجی را نیز دارد. محمد در این ماراتون کارگاه «بازی‌سازی قبیله‌ای: فرآیندها و ساختارها» را نیز برگزار می‌کند.
سید ابوالفضل شرافت
مدیر استودیو بازی‌سازی آناگیمز
ابوالفضل، هم‌بنیانگذار رسانه بازیاتو، مدیر آنااستودیو و برنامه‌نویس بازی‌ سین‌جیم و راهبر آزمایشگاه تست بتاباکس است. در حال حاضر روی تست و توسعه بازی‌های آنلاین متمرکز است.
محمدرضا تاجریان
برنامه‌نویس بازی
محمد برنامه‌نویس استودیو بازی‌سازی پاپاتا و برنامه‌نویس سابق استودیو بازی و انیمیشن هوگو است و در زمینه بازی‌های تحت شبکه تخصص دارد. وی در ساخت چندین بازی موفق نیز حضور داشته است.
مهران مددی
گیم‌ دیزاینر استودیو کاریزما
مهران گیم‌دیزاینر استودیو بازی‌سازی کاریزما است و در حال حاضر رو بازی‌های تاس و تخت و آچمز کار می‌کند و به طور خاص فیچر دیزاین بر اساس دیتا انجام می‌دهد.
علی‌اصغر حیدری
دیزاینر و آرتیست گیم
علی فارغ‌التحصیل IT است , از سال 97 به عنوان گیم‌دیزاینر و تیم‌منیجر، به صورت جدی کار خود را در حوزه‌ی گیم آغاز کرد. علی در حال حاضر به عنوان گیم‌دیزاینر و مدیرتولید، در استودیو بازی‌سازی پاپاتا مشغول به فعالیت می‌باشد.
احسان گل‌احمدی
برنامه‌نویس بازی
احسان فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی نرم‌افزار می‌باشد و فعالیت خود را از سال 91 در صنعت بازی سازی شروع کرده است. وی در طول فعالیت خود با تیم‌های مختلفی همکاری داشته و در حال حاضر مدیر تیم بازی‌سازی رازی است.
شهرزاد پیمان
مدیر تیم هوش تجاری استودیو کاریزما
شهرزاد لید تیم BI استودیو بازی سازی کاریزما است و در حال حاضر مسئول LiveOps بازی‌های تاس و تخت و آچمز است و 12 سال سابقه کار در حوزه توسعه وب‌اپلیکیشن‌ها، پروژه‌های سازمانی و بازی و همچنین تحلیل داده‌ها را در کارنامه خودش دارد.
امین رفیع‌زاده
مدیر استودیو فِرَگ‌پالس
امین با بیش از 10 سال تجربه و مدیریت پروژه در صنعت گیم، متخصص در زمینه انیمیشن، ساخت محیط و مرحله در محیط‌های سه‌بعدی است.
عاطفه داوریان
مدیر محصول
عاطفه کارشناس ارشد IT و شخصی فعال است. او در حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای اینترنتی و گیم تجربه 10 سال سابقه دارد. عاطفه در حال حاضر با سمت product manager در یکی از پروژه های لایو استدیو پاپاتا مشغول به فعالیت است.
امیر حدیدی
گرافیست
امیر از سال 91 در حوزه های طراحی گرافیک و موشن گرافیک فعالیت می‌کند. او گیم‌دیزاینر و طراح رابط کاربری بازی چیکو بوده و هم اکنون به عنوان طراح گرافیک در استودیوی بازی‌سازی پاپاتا مشغول به فعالیت می‌باشد.
میثاق آقاخانی
برنامه‌نویس بازی
میثاق آقاخانی از بنیانگذاران و رئیس هیئت مدیره استودیو بازی‌سازی پاپاتا می‌باشد. او بیش از 10 سال است که تجربه در برنامه‌نویسی و مدیریت پروژه‌های بازی آنلاین موبایل را دارد.

 کارگاه‌ها
• شهره اسماعیلی (کوفاندر و لیدگیم‌‌دیزاینر استودیو کاریزما): موج Play to Earn

• محمد شمس (مدیر فنی استودیو کاریزما): کارگاه بازی‌سازی قبیله‌ای: فرآیندها و ساختارها

• دکتر جواد راستی (عضو هیأت علمی و مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان): کارگاه شیوه ارائه محصول

• سید محمد حسینی (برنامه‌نویس ارشد استودیو Zynga): گپ و گفت انتقال تجربه با سیدمحمد حسینی؛ از اصفهان تا لندن
زندگی سید مثل یک بازی است. از زمانی که نوجوان بود، دنیای جذاب بازی‌سازی او را مجذوب خودش کرد. هر چند که مسیر تحصیلی او به مهندسی عمران اشتباهاً ختم شد، اما این اشتیاق زندگیش را تغییر داد. در سال 1393، به استودیو پاپاتا پیوست و اینجا آغاز بهترین ماجراجویی زندگیش بود. او در حال حاضر در استودیو zynga در لندن به عنوان برنامه‌نویس ارشد مشغول کار است.
• حامد بابامحمدی (برنامه‌نویس استودیو King): گپ و گفت انتقال تجربه با حامد بابامحمدی؛ از اصفهان تا استکهلم
حامد برنامه‌نویس گیم در استودیوهای بازی‌سازی پاپاتا و شرکت آیان (پروژه‌های کات، نبرد اساطیر و مینی‌منچ) بوده و الان به عنوان برنامه‌نویس ارشد در شرکت King سوئد کار می‌کند.
 
 داوران رویداد
دکتر جواد راستی
مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان
عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی، مؤسس و مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان، فعال در زمینه توسعه اکوسیستم گیم و زیرساخت‌های پژوهش و آموزش در این حوزه، مدیر و راهبر آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی دانشگاه اصفهان
امیررضا انواری
مدیرعامل استودیو پاپاتا - برنامه‌نویس و طراح بازی
طراح بازی و تجربه کاربری، از بنیانگذاران استودیو بازی‌سازی پاپاتا، مشارکت در تولید بازی‌های پرطرفدار هشتمین حمله 1 و 2، سبقت و کات
امیرحسین هوشیاری‌پور
طراح، نویسنده و انیماتور سه‌بعدی، فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در بستر بلاکچین (متاورس)، علاقمند به خلق جهان‌هایی با قوانین جدید
 

حامیان رسانه‌ای رویداد
1. صبح خلاق اصفهان https://creativemornings.com/cities/ISF
2. بازی‌نگار https://bazinegar.ir/
3. کافه بازی https://cafe-bazi.ir/
4. بازیاتو https://baziato.com/
5. کافه روبازی https://roobazi.com/
6. اکوموتیو https://ecomotive.ir/
7. گیمین https://gamian.ir/
8. فضای کار اشتراکی پویتک https://poytek.com
9. فضای کار اشتراکی هاب اصفهان https://isfahanhub.com/user-levels
10. فضای کار اشتراکی آبی سفید https://blue-white.co/
11. فضای کار اشتراکی اونیکس https://reservation.onyxcowork.ir/
12. شتاب‌دهنده همتاکار https://hamtakar.ir/
 
روند تیم‌سازی:
ثبت‌نام در ماراتون به صورت انفرادی و تیمی انجام شد. بدین صورت که شرکت‌کنندگان می‌توانستند در قالب تیم‌های 4 الی 6 نفره یا فردی در رویداد ثبت‌نام کنند. پس از اتمام مهلت ثبت‌نام 76 نفر و در 12 تیم‌ 5 الی 7 نفره قرار داده شدند. روند تیم‌سازی به این صورت بود که سه روز قبل از شروع ماراتون همه شرکت‌کنندگان در بستر دیسکورد حضور پیدا کردند و پس از آشنایی با روال کلی رویداد، به صورت مجازی با یکدیگر آشنا شدند. در این بستر، هر شرکت‌کننده تخصص و زمینه فعالیت خود را مشخص می‌کرد و به صورت صوتی یا در چت باکس با سایر افراد آشنا می‌شد. در پایان سه روز همه شرکت‌کنندگان تیم‌های خود را شناختند و برای رویداد حضوری اماده شدند.

در این رویداد 3 تیم بازی رومیزی و 9 تیم به ساخت بازی‌های ویدیویی پرداختند.
اسامی تیم‌های تشکیل‌شده و اعضای این از این قرار بود:
تیم 1- attack:
مبینا محمودی، ملیکا هاشمی ، آرتمیس جوانمردی، مائده نظری، هادی کاظم‌زاده، مهدی قربانی، محمدرضا یاوری
تیم 2- :polite cat
مهشاد ترابی، علی افشارنژاد، نگین لقمانی، امیرحسین عمادی، دانیال شاهوردی، زهرا نصر
تیم 3- :seven lovely sims
حسین صدری، زینب بابایی، مهلا صادقی، محمدحسین بابایی، علیرضا محمدی، عمادالدین غفوریان، یونس مشایخی
تیم 4- فراکتال:
محمدمهدی رئیسی، مهدی ایران‌نژاد، علی (آرش) کریمی، علی علامه، حامد جلالی، فاطمه علیمحمدی، نسترن سفاری
تیم 5- چارسوگیم:
رسول درخشنده، میثم دلیل گو، نوید صادقی، میثم هادیان، زهرا رضایی، ریحانه مهدی
تیم 6- جی برد:
سید سبحان ال صاحب فصول، محمود عباس دستجردی، آرمان ریاحی، مرضیه مرتضوی، محمد جواهری
تیم 7- :DARK CITY
آریا الله یاری، ایلیا کیانی، علی عسکری، مینا جعفری، مرتضی جرگه
تیم 8- دخانیات:
الهه آهنگری، کیارش پاریاب زادگان، پوریا بحرانی، سبحان کرمی، آصف نوری، عماد عسگری
تیم 9- نصف جهان:
حسین بنی اسدی، میلاد فتحی، مهدی قربانی، علی شیری، علی اسماعیلی
تیم 10 -:Fan@1402
شهریار شیرانی، شهاب شیرانی، وحید کامیاب، زهرا نجفی، سبحان بلانیان، مهسا پایه‌دار، شایان ناطقی
تیم 11- پاکیز:
حسین ناصری، محمود شرکت، نازگل همایونی، راحله تذهیبی، فاطمه حیدری، مهدی حسینی، علی کیامنش
تیم 12- ماناتاز:
مبین قاسمی، حسین حسینی، امین نورمحمدی، معین رستمیان، عماد کیمیاگر، شایان تبرا


رقابت تیم‌ها:
مراسم افتتاحیه ماراتون بازی‌سازی شهر من با یک بازی محیطی جذاب برای شبکه‌سازی و سخنرانی و خوشامدگویی دکتر جواد راستی مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان آغاز شد. پس از آن مهندس شرافت به عنوان تسهیل‌گر ارشد و سرپرست تیم منتورینگ رویداد نکاتی را در مورد روال برگزاری رویداد بیان کردند. پس از اتمام مراسم افتتاحیه و پذیرش تیم‌ها، اعضای هر تیم در محل مشخص شده تیمی قرار گرفتند و رقابت شروع شد. روند کلی مسابقه به این صورت بود که هر سه روز از ساعت 10 صبح کار تیمی شروع می‌شد و تا ساعت 18 ادامه داشت. همزمان با فعالیت تیم‌ها، منتورها به صورت مکرر بین تیم‌ها حضور پیدا می‌کردند و از روند ساخت بازی‌ها مطلع می‌شدند و راهنمایی‌های لازم را به هر تیم ارائه می‌دادند. در این رویداد سه کارگاه در روز اول و دوم به صورت حضوری و دو کارگاه به صورت مجازی و پس از ساعات رسمی ماراتون برگزار شد. در طول ماراتون اینترنت پرسرعت در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت و همچنین پذیرایی‌های میان‌وعده و ناهار از سمت تیم اجرایی ماراتون برای شرکت‌کنندگان فراهم گردید. در این رویداد مجموعه نارسیس به عنوان حامی برگزاری ماراتون حضور داشت.

اختتامیه:
پس از سه روز تلاش شبانه‌روزی تیم‌ها و منتورها مراسم اختتامیه با ارائه و اعلام تیم‌های برتر انجام شد. در ابتدا سرگروه‌های 12 تیم قرعه‌کشی را انجام داده و ترتیب ارائه‌ها مشخص شد. سپس نمایندگان هر تیم به مدت 5 دقیقه به معرفی بازی خود پرداختند و 3 دقیقه نیز زمان پاسخگویی به سوالات داوران بود. پس از اتمام ارائه 12 تیم، داوران و منتورها به مدت 30 دقیقه به مشورت در مورد بازی‌ها و انتخاب تیم‌های برتر پرداختند. پس از آن مراسم اختتامیه با تقدیر و تشکر از مهمانان و منتورها شروع شد. سپس از کادر اجرایی رویداد قدردانی شد. سپس تیم‌های برتر بخش بازی‌های رومیزی و ویدیویی معرفی شده و جوایز خود را دریافت کردند و در پایان عکس یادگاری با حضور همه حضار گرفته شد. جایزه تیم اول 20 میلیون تومان، جایزه تیم دوم 15 میلیون تومان، جایزه تیم سوم 10 میلیون تومان بود که از طرف شرکت نمایشگاه‌ها پرداخت شد و یک جایزه ویژه برای تیم برتر بازی‌ رومیزی به مبلغ 10 میلیون تومان توسط شرکت نابغه هوشمند اعطا شد.

تیم‌های برتر بخش بازی‌های ویدیویی:
تیم شماره 7: آریا الله یاری، ایلیا کیانی، علی عسکری، مرتضی جرگه، مینا جعفری، نگین بیگی
شماره 3: حسین صدری، زینب بابایی، علیرضا محمدی، عماد غفوریان، یونس مشایخی، حسین بابایی، مهلا صادقی
تیم شماره 9: حسین بنی اسدی، میلاد فتحی، مهدی قربانی، علی اسماعیلی، علی شیری
تیم برتر بخش بازی‌های رومیزی:
تیم شماره 8: الهه اهنگری، کیارش پاریاب زادگان، پوریا بحرانی، سبحان کرمی، آصف نوری، عماد عسگری
 
 
تاریخ:
1402/08/08
تعداد بازدید:
247
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal