رويداد جهاني گلوبال گيم جم-بهمن 1397

مركز تخصصي بازي‌هاي رايانه‌اي دانشگاه اصفهان، براي دومين سال پياپي يكي از ميزبانان رويداد جهاني و جذاب بازي‌سازي Global Game Jam و تنها ميزبان واقع در اصفهان بود.

گلوبال‌گيم‌جم (به‌اختصار GGJ) يا محفل بازي‌سازي جهاني، يك دورهمي بازي‌سازي سالانه است كه در سرتاسر دنيا به‌صورت هم‌زمان برگزار مي‌شود. هدف اين رويداد در كنار هم قرار دادن عناصري مثل خلاقيت، همكاري و تجربه در زمينه بازي‌سازي است. مشاركت‌كنندگان در اين رويداد در مكان‌هاي معتبر و ثبت‌شده براي پياده‌سازي كردن ايده‌هاي خود در قالب گروه‌هايي گرد هم مي‌آيند و بازي‌هاي جديد خلاقانه و مبتكرانه را در وقت محدود مي‌سازند كه تجربه‌ي نابي را به‌همراه دارد.
امسال از 5 تا 7 بهمن 1397 به‌صورت شبانه‌روزي در مركز تخصصي بازي‌هاي رايانه‌اي دانشگاه اصفهان ميزبان 20 نفر از شركت‌كنندگان در اين رويداد (به‌صورت تيمي يا انفرادي) بوديم. امكانات مركز از قبيل فضاي كاري مشترك، اينترنت، آشپزخانه‌ي مجهز، كامپيوترهاي قوي و تلويزيون‌هاي بزرگ 72 ساعت در اختيار شركت‌كنندگان بود تا بهترين بازي‌ها را بسازند و تجربه‌ي خوبي كسب كنند.
تم اين دوره‌ي GGJ، حركت (Transformation) بود و شركت‌كنندگان مي‌بايست بازي‌هايي مي‌ساختند كه اين منظر سرگرمي را مورد توجه قرار دهد. محمد شمس، مسعود سيستاني و حامد بابامحمدي كه هر سه از بازي‌سازان مستقل و باتجربه‌ي اصفهان هستند، به‌عنوان منتور در كنار تيم‌ها حضور داشتند. اين سه روز يكي از بهترين و خاطره‌انگيزترين رويدادهاي مركز را رقم زد و در نهايت 5 بازي ساخته شده و روي وب‌سايت رويداد بارگذاري شد.
 
تاریخ:
1398/03/15
تعداد بازدید:
812
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal