متن جستجو را وارد كنيد
!!!b1!!!
!!!b1!!!
صفحه اصلي
درباره مرکز
داستان ما
خانواده مرکز
امكانات و خدمات
تيمهاي مركز
گزارش عملكرد
در آينه رسانهها
گالری تصاویر
كارگاهها و دورهها
رويدادها
شبكه مربيان
پژوهش
كنفرانس CGCO
كتابخانهي مجازي
سرگرميهاي جدي
ثبت نام دوره ها
ارتباط با ما
چهارمين ماراتون بازيسازي دانشگاه اصفهان -بهمن 1396
يكي از مهمترين رويدادهايي كه در حوزهي بازيسازي در دانشگاه اصفهان از سال 94 كليد خورد و بهلطف خدا و با استقبال خوب مخاطبين، بهمن امسال ميزبان چهارمين دورهي آن بوديم، ماراتون بازيسازي است.
اين رويداد يك دورهمي بزرگ از مشتاقان بازيسازي از سراسر كشور در زمينههاي مختلف طراحي، هنر و فني است كه سه روز در كنار هم كار ميكنند، تجربه مياندوزند، كار تيمي را تجربه ميكنند، از تجارب متخصصين بازيسازي بهره ميبرند، تيم ميسازند و با ديگران آشنا ميشوند؛ ديگراني كه همراه با هم، سازندگان صنعت نوپاي بازيسازي هستند. تجربه نشان داده كه اين دورهميها بيشتر از هر كلاس و دوره و كارگاهي ميتواند باعث دانشافزايي و انتقال تجربيات شود و ذهنها را به سمت خلاقيت مثبت پيش ببرد
چهارمين ماراتون بازيسازي دانشگاه اصفهان از بعدازظهر چهارشنبه 25 بهمن تا جمعه شب 27 بهمن 1396 در تالار و مجموعه سالنهاي پيامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان با شركت حدود 75 نفر برگزار گرديد. امسال نيز ميزبان بازيسازان شهرهاي ديگر از جمله كرمانشاه، قم، كرمان، شيراز، بوشهر، رفسنجان، همدان، تهران، قزوين، كاشان و همينطور شهرهاي مختلف استان اصفهان بوديم كه كنار هم قرار گرفتن آنها رونق خاصي به رويداد بخشيده بود.
در اين رويداد از مربيان مجربي استفاده شد كه همگي داراي سابقهي موفق در صنعت بازيهاي رايانهاي بودند.
شروين رحيميراد: فعاليت خود را از سال 89 در شركت فنافزار شريف بعنوان طراح بازي گرشاسپ معبد اژدها، آغاز نمود. او جوايز بهترين طراحي بازي براي Shadow Blade و بهترين طراحي بازي مستقل براي Bloody Streets را دريافت كرده و طراح اصلي بازي Children of Morta بوده است. او در حال حاضر مدير دسته بازيها در كافهبازار است و به عنوان مربي در اين رويداد همكاري خواهد داشت.
طه رسولي: از سال 79 در زمينه نقد بازي و ترجمه كتاب هاي تخصصي بازي سازي فعاليت كرده است. وي سابقه ي طراحي بازي در چند پروژه ي بزرگ سه بعدي مثل عصر پهلوانان و قلب سيمرغ را دارد تا اين كه تيم بازي سازي خودش را تشكيل داده و به سراغ بازي هاي موبايلي مثل مرزعه شادي رفته است. از سومين جشنواره گيم تهران جايزه بهترين طراح بازي سال را براي بازي خاكسترهاي سوزان را دريافت كرد. مديريت انستيتو ملي بازيسازي و همچنين تدريس در اين مجموعه نيز در سوابق او ديده ميشود.
حامد موحديانعطار: از سال 78 در زمينه گرافيك كامپيوتري شامل مدلسازي سه بعدي، پيكرهبندي كاراكترها، جلوههاي ويژه، ساخت انيميشن و ... فعاليت و تدريس داشته و در پروژه هاي كوتاه و بلند انيميشن شركت داشته است. حامد فارغالتحصيل دكتراي كامپيوتر گرايش نرم افزار از دانشگاه اصفهان است و تخصص اصلي او در زمينه برنامهنويسي بازيهاي رايانهاي است و در حال حاضر دروس تخصصي تمركز بازيهاي رايانهاي در رشته كامپيوتر را تدريس ميكند.
اكبر عربيان: هنرمند مدلساز سهبعدي و طراح بافت و محيط در كمپاني EA در كانادا است. اكبر در ايران با استوديوهاي مختلف از جمله متحركسازان سپاهان، سهند، رؤياپرداز، پويانما، لوتوس و لكسيپ همكاري كرده و از سال 2016 فعاليت هنري خود را در ونكوور كانادا با استوديوي Icon Creative و گروه Sequence ادامه داده است و از سال 2017 در استخدام كمپاني بنام EA است. نمونهي كارهاي او را ميتوانيد در www.erabiyan.com ببينيد.
اميررضا انواري: امير طراح بازي و تجربه كاربري است. او از بنيانگذاران استوديو بازي سازي پاپاتا بوده و در كارنامه حرفه اي خود مشاركت در توليد بازي هاي پرطرفدار هشتمين حمله، هشتمين حمله 2، سبقت و كات را دارد. وي تجربيات خوبي در زمينه تحليل مدل هاي موفق بازي هاي آنلاين و تحليل رفتار بازيكنان در اين سبك از بازي ها داشته است.
مهدي بهرامي: از سال 86 در زمينه ي برنامه نويسي و طراحي بازيهاي رايانه اي فعاليت مي كند. وي مدرك كارشناسي خود را در رشته ي طراحي و معماري بازيهاي رايانه اي از دانشگاه NHTV در كشور هلند دريافت كرده است. بازيهاي مستقل وي برنده ي جوايز مختلف در جشنواره هاي داخلي و خارجي از جمله Tokyo Game Show در كشور ژاپن و IGF در سانفراسيسكو شده اند. مهدي براي بازي «انگاره» جايزه بهترين بازي فرهنگي و بهترين طراحي بازي در ششمين جشنواره بازيهاي رايانهاي تهران و جايزهي اصلي جشنواره TGC2017 تهران را گرفت و در مسابقات IGF سانفرانسيسكو برنده شد. اين بازي كانديداي جشنواره بينالمللي IndieCade در لوسآنجلس و Sense of Wonder Night توكيو نيز بوده است.
سيدمحمد حسيني: به خاطر علاقه شديد خود به بازي هاي رايانه اي و هنر ديجيتال به صورت حرفه اي كار بازي سازي خود را در استوديو بازي سازي پاپاتا آغاز كرد. علاوه بر برنامه نويسي، تخصص وي بهينه سازي بازي، طراحي و مدل سازي محيط و طراحي مراحل بازي مي باشد. ازجمله آثار موفقي كه وي در آن ها نقش داشته مي توان به پروژه هاي شناحته شده و محبوبي چون هشتمين حمله 1 و 2،سبقت و بازي كات اشاره كرد. از علاقمندي هاي ديگر او هوش مصنوعي، يادگيري ماشين،Gamification و همچنين نوشيدن قهوه هنگام كار مي باشد.
حامد بابامحمدي: در ابتداي سال 95 وارد استوديو پاپاتا شد و پيشتر از آن در زمينه برنامه نويسي آندرويد فعاليت داشت. حامد بيشتر در زمينه برنامه نويسي سمت سرور و برنامه نويسي رابط كاربري مشغول به فعاليت بوده است و در بازي كات نيز در سمت برنامه نويس ارشد پروژه
مشغول به كار است.
حميد حديدي: كارگردان فني جلوههاي ويژه سينمايي و بازيهاي رايانهاي و يكي از هنرمندان سهبعدي شركت فيلمسازي Makuta در هندوستان كه در 3 پروژه فيلم بلند سينمايي اين شركت بهعنوان متخصص طراحي سهبعدي، جلوههاي ويژهي كامپيوتري VFX و رندر حضور داشته كه فيلم Eega توانسته است جايزه بهترين جلوههاي ويژه كامپيوتري سينماي هند را در سال 2012 از آن خود كند و در سطح بينالمللي هم نظر منتقدان را جلب نمايد. از ديگر سوابق حميد ميتوان به مديريت و مشاركت در طراحيهاي سهبعدي مجسمهها و المانهاي شهري و همچنين اجراي ديوارنگارهاي شهري به سفارش كميتهي زيباسازي شهرداري اصفهان، مشاركت در توليد جلوههاي ويژه فيلمهاي سينمايي Badrinath ،7 Aum Arivu وEega براي شركت فيلمسازي Makuta در هندوستان بين سالهاي 2010 تا 2013 و طراحي ستكاراكترهاي بازي معروف dota2 براي شركت Valve اشاره كرد. او در حال حاضر مدير استوديوي گيم و انيميشن اسپيرال ايران و Sipnad آمريكا است.
در ابتداي مراسم، دكتر جواد راستي مدير مركز بازيهاي رايانهاي دانشگاه اصفهان به حاضرين خوشآمد گفت و نكاتي در مورد ماراتون بازيسازي دانشگاه اصفهان را متذكر شد. مهمترين محور صحبتهاي وي، تأكيد بر آموزشي و تجربي بودن اين رويداد و فاصله داشتن آن از جوّ رقابتگونهي رويدادهاي مشابه است كه شركتكنندگان را به سمت و سويي ببرد تا فارغ از دغدغههاي ذهني رقابتي، تنها به يادگيري بيشتر فكر كنند.
غايب بزرگ ماراتون امسال، حسين مزروعي مدير شتابدهندهي آواگيمز بود كه بهدليل مشغلهي كاري امسال نتوانست ما را همراهي كند. اميررضا انواري و طه رسولي تسهيلگران اين رويداد بودند كه در مراسم افتتاحيه نكاتي را در مورد ماراتون بيان كردند و حسين مزروعي نيز دقايقي از طريق ويدئوكنفرانس با آنها همراهي كرد. در اين دوره از ماراتون، محدوديتي براي ساخت بازيها در نظر گرفته شد تا از ورود بازيهايي كه قبلاً ساخته شده به رقابت نهايي جلوگيري شود. اين محدوديت در ورودي بازيها بود؛ بازيهايي موردقبول بودند كه تنها يك ورودي داشته باشند. بعد از به پايان رسيدن افتتاحيه، نوبت تشكيل تيمها بود. تعدادي از شركتكنندگان ايدههاي خود را مقابل ديگران ارائه كردند و پس از گپوگفتها و رايزنيها، 12 تيم تشكيل و كار جدي آنها آغاز شد. روز اول ماراتون به اين ترتيب سپري شد.
در روز دوم علاوه بر كار تيمي، دو كارگاه جذاب برگزار شد؛ مدرس كارگاه اول شروين رحيميراد مدير دستهي بازيهاي كافهبازار بود كه با بيان مثال هايي از تجربيات شخصي خود به بيان نكات مهمي در مورد طراحي بازي پرداخت.
كارگاه دوم را حميد راستقلم و نيلوفر نادري از آرتيستهاي استوديو پاپاتا در مورد هنر بازيهاي رايانهاي برگزار كردند. حميد راستقلم يكي از بنيان گذاران استوديو بازي سازي پاپاتا است. وي در رشته مهندسي نرمافزار تحصيل كرده و چند سالي است كه در صنعت گيم فعاليت دارد و هماكنون كارگردان هنري استوديو پاپاتا مي باشد. از جمله پروژههاي موفقي كه او در ساخت آنها نقش داشته است بازيهاي سبقت، كات، هشتمين حمله 1 و 2 مي باشد. نيلوفر نادري پس از فارغالتحصيلي از رشته مهندسي نرم افزار دانشگاه اصفهان، به علت علاقه زياد به هنرديجيتال وارد حيطهي بازيسازي شد و اكنون در استوديو بازيسازي پاپاتا به عنوان طراح ديجيتال مشغول به فعاليت مي باشد. از جمله آثار موفقي كه وي در آنها نقش داشته ميتوان به پروژههاي كات، سبقت و آنسوي مرزها اشاره كرد. از علاقهمندي هاي ديگر او طراحي كاراكتر و كانسپت محيط مي باشد.
در روز پاياني ماراتون كارگاهي در مورد نحوه ارائه محصول توسط اميررضا انواري برگزار شد. ظهر روز جمعه، تيمها نسخهي دموي بازي خود را تحويل دادند و از ساعت 4 بعدازظهر مراسم اختتاميه و داوري بازيهاي آغاز شد. تيمها سه دقيقه فرصت ارائهي نتيجهي زحمات دو روزهي خود و سه دقيقه فرصت دفاع در مقابل تيم داوري را داشتند.
دو داور داخلي و يك داور خارجي قاضيان اين رويداد بودند:
دكتر جواد راستي: از سال 1378 وارد دانشگاه اصفهان شد و مقاطع تحصيلي كارشناسي سختافزار كامپيوتر و كارشناسي ارشد و دكتري معماري كامپيوتر را در اين دانشگاه گذراند و هماكنون عضو هيأت علمي گروه مهندسي پزشكي اين دانشگاه ميباشد. وي از سال 1392 كارگروه بازيهاي رايانهاي را با مشاركت اعضاي هيأت علمي رشتههاي گوناگون در دانشگاه اصفهان راهاندازي كرد و مؤسس و مدير مركز تخصصي بازيهاي رايانهاي دانشگاه اصفهان و دبير كنفرانس سالانهي «بازيهاي رايانهاي؛ فرصتها و چالشها» ميباشد. علاقمندي وي توسعهي آموزش، پژوهش و كارآفريني در حوزهي بازيهاي رايانهاي و زمينهي تخصصي وي گيمتراپي و درمان و ارتقاء سلامت جسمي و روحي بهكمك بازيهاي رايانهاي ميباشد.
ميثاق آقاخاني: از بنيانگذاران استوديو بازي سازي پاپاتا است. او كارشناس نرمافزار و از سال 88 در حوزه نرمافزار به ويژه بازيها و اپليكيشنهاي موبايل فعاليت دارد. از جمله سوابق ايشان مي توان به مديريت فني بازي آنلاين سبقت، مديريت پروژه هاي هشتمين حمله 2 و بازي آنلاين
كات اشاره كرد. از جمله پروژه هاي ديگري كه او در ساخت آن نقش داشته است بازيهاي رؤياي نيوتن، چيكيجا، هشتمين حمله بوده است.
Dr. Georgios N. Yannakakis: دانشيار دانشگاه Malta و از پژوهشگران برتر دنيا در حوزهي هوش مصنوعي بازيهاي رايانهاي است. زمينههاي تحقيقاتي او عبارتند از Artificial Intelligence، Affective Computing، Human-Computer Interaction، Computational Creativity
،Game Technology.
مراسم اختتاميه يك مهمان ويژه هم داشت! پروفسور Choong Jae Im مدير دپارتمان گيم دانشگاه Keimyung كرهي جنوبي از نزديك با حاصل كار بازيسازان ايراني آشنا شد.
پس از پايان روال ارائهي بازيها و داوري، تيم داوري وارد شور شدند و در نهايت تيمهاي سامانهسازان، Try Again و لوتوس حائز مقامهاي اول تا سوم شدند و جوايز 3 و 2 و 1 ميليون توماني را دريافت كردند.
تاریخ:
1398/03/13
تعداد بازدید:
847
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به
مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان
می باشد
ثبت طرح پژوهشی
درخواست استقرار در مرکز
همکاری با ما
Powered by
Dorsa
Portal