توانبخشی حرکتی- شناختی کودکان مبتلا به اوتیسم

بازی رایانه‌ای-حرکتی مبتنی بر موبایل

اوتیسم یک اختلال عصبی-رفتاری پیچیده است که شامل مشکلاتی در تعاملات اجتماعی، مهارت‌های گفتاری و ارتباطی و همچنین رفتارهای خشک و تکراری می‌شود.
در این پروژه، یک بازی رایانه‌ای-حرکتی طراحی شده است که با استفاده از حسگر کینکت کنترل می‌شود و بازیکن باید با حرکات بدنی خود بازی را هدایت کند. در این بازی، میوه‌هایی از سمت مقابل پرتاب می‌شود که کودک اوتیستیک باید آن‌ها را ردیابی کرده و به‌طور مجازی در هوا بگیرد. این فعالیت به افزایش هماهنگی چشم و دست کودک کمک می‌کند. علاوه بر این، در کنار بازی، یک صورتک وجود دارد که حالت آن با عملکرد کودک در بازی مرتبط است. این ویژگی به کودک کمک می‌کند تا حالات روحی دیگران را از طریق چهره‌ها تشخیص دهد و در نتیجه توانایی‌های اجتماعی و شناختی او را بهبود می‌بخشد.
تاریخ:
1398/03/15
تعداد بازدید:
964
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal