بازي رايانه‌اي-حركتي براي كودكان مبتلا به اختلال اتيسم

اوتيسم يك بيماري عصبي-‌رفتاري پيچيده است كه شامل نقايصي در تعاملات اجتماعي، مهارت‌هاي گفتاري و ارتباطي همراه‌ با رفتار‌هاي خشك و تكراري است.

در اين پروژه، يك بازي رايانه‌اي-حركتي طراحي شده كه به‌كمك حسگر كينكت، با حركات بازيكن كنترل مي‌شود. ميوه‌هايي از سمت مقابل پرتاب مي‌شود كه كودك اوتيستيك بايد آن‌ها را رديابي كرده و به‌صورت مجازي در هوا بگيرد كه باعث افزايش هماهنگي چشم و دست كودك مي‌شود. به‌علاوه وجود صورتكي در كنار بازي كه حالت آن با عملكرد كودك مرتبط است، به بهبود توانايي وي براي تشخيص حالات روحي از چهره منجر مي‌شود.
 
 
تاریخ:
1398/03/15
تعداد بازدید:
895
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal