سال ۱۴۰۴، سرمایه گذاری برای تولید
دوره اسکرچ جونیور- تابستان ۱۴۰۲

دوره اسکرچ جونیور- تابستان ۱۴۰۲

دوره اسکرچ جونیور- تابستان ۱۴۰۲

برای اولین بار در تابستان ۱۴۰۲ دوره‌ی بازی‌سازی با پلتفرم اسکرچ برای کودکان ۵ تا ۷ سال در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

اسکرچ یک زبان‌ برنامه‌نویسی با محیط گرافیکی و بسیار جذاب است که امکان ساخت بازی، پویانمایی و داستان‌های تعاملی را فراهم می‌کند. اسکرچ جونیور برای آموزش به کودکان ۵ تا ۸ سال طراحی شده است. از مهمترین دلایل انتخاب این محیط برنامه‌نویسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• قابلیت استفاده بدون نیاز به سواد خواندن و نوشتن
• دسترس‌پذیری مطلوب با قابلیت نصب رایگان و استفاده روی تلفن همراه و رایانه
• محیط کار بسیار ساده، قابل فهم و گرافیکی جذاب
• خلق ایده با ساخت بازی، داستان و پویا‌نمایی
 
با یادگیری زبان برنامه‌نویسی اسکرچ، روش‌های خلاقانه‌ای برای حل مسأله بصورت گام به گام را می‌آموزید. این مهارت همچنین باعث پرورش تفکر الگوریتمی، ارتقاء مهارت حل مسأله و افزایش توانایی ایده‌¬پردازی و خلاقیت در کودکان و نوجوانان می‌شود.
برای اولین بار در تابستان ۱۴۰۲ دوره‌ی بازی‌سازی با پلتفرم اسکرچ برای کودکان ۵ تا ۷ سال در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان از ۵ تیر تا ۲۱ تیر روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ به مدت ۶ جلسه برگزار شد.
 
در این دوره این سرفصل‌ها تدریس شد:
• معرفی اسکرچ جونیور و نصب آن
• آشنایی با محیط نرم‌افزار
• اجرای برنامه
• کاربرد آیکون‌ها در محیط کار برنامه
• تغییر تصویر صحنه
• تغییر یا اضافه کردن شخصیت جدید
• نام‌گذاری پروژه
• پویانمایی (متحرک‌‌‌‌سازی)
• حرکت ساده
• تکرارکارها
• حرکت‌های همزمان
• تغییرات ظاهر شخصیت
• اضافه کردن چهره به شخصیت
• ساخت داستان
• صحبت کردن شخصیت
• صداگذاری روی شخصیت
• ایجاد همزمانی متن و صدا
• ایجاد صحنه جدید و جابجایی بین آنها
• تغییر سرعت حرکت شخصیت‌ها
• طراحی شخصیت جدید
• کاربردهای ابزار درگ در طراحی
• ساخت بازی
• بازی چیدن میوه‌های رسیده
• بازی پرتاب موشک به فضا
• بازی حدس زدن شخصیت متفاوت
 
 

تنظیمات قالب