بازیسازی با اسکرچ برای نوجوانان-تابستان ۱۴۰۱
بازیسازی با اسکرچ برای نوجوانان-تابستان ۱۴۰۱
در تابستان ۱۴۰۱ با همکاری جهاد دانشگاهی استان اصفهان، دورهی بازیسازی با پلتفرم اسکرچ برای نوجوانان برگزار شد.
تاریخ آخرین بروزرسانی:
1404/03/05 - 08:37:30
با یادگیری زبان برنامهنویسی اسکرچ، روشهای خلاقانهای برای حل مسأله بصورت گام به گام را میآموزید. این مهارت همچنین باعث پرورش تفکر الگوریتمی، ارتقاء مهارت حل مسأله و افزایش توانایی ایدهپردازی و خلاقیت در کودکان و نوجوانان میشود.
در تابستان ۱۴۰۱ با همکاری جهاد دانشگاهی استان اصفهان، دورهی بازیسازی با پلتفرم اسکرچ برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ سال در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان از ۱۲ تیر تا ۹ مرداد روزهای یکشنبه و سهشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ برگزا شد.
مدرس دوره مهندس ابوالفضل باقری کارشناس ارشد مهندسی نرمافزار بود که ۱۸ سال سابقه تدریس رشته شبکه و نرمافزار در هنرستانها را دارد.
وی مؤلف کتابهای درسی سال دوازهم رشته شبکه و نرمافزار، مؤلف بخش برنامهنویسی پایتون کتاب کار و فناوری پایه هفتم، مؤلف کتاب برنامهنویسی اسکرچ جونیور، مؤلف کتاب برنامهنویسی اسکرچ و مؤلف کتاب برنامهنویسی پایتون نیز میباشد.
در این دوره این سرفصلها تدریس شد:
آشنایی با محیط برنامه
آشنایی با پشت صحنه، اشیاء و چگونگی استفاده از آنها
کار با ابزارهای طراحی (طراحی و ویرایش انواع کاراکتر) – مثال ترسیم سیب، گل و …
آشنایی با بخش حرکت و دستورات آن (آموزش دستورات goto و glide و مفهوم محور مختصات)
آشنایی با بخش ظاهر و ساخت پویانمایی
آشنایی با بخش صدا (چگونگی وارد کردن صدا، ضبط صدا و ویرایش صدا) – مثال سورههای قرآن
آشنایی با پرسش و پاسخ و جواب
آشنایی با دستورات تصمیمگیری و شرط
آشنایی با افزونه قلم (آموزش ترسیم اشکال هندسی)
آشنایی با دستورات کنترلی و تکرار – مثال وزن اعداد، ترسیم سطری و ستونی و هوای بارانی
آشنایی با کاربرد انتشار پیام – مثال ساخت برنامه نقاشی (Paint) ساده و دستگاه ضبط صوت
آشنایی با مفهوم متغیر و کاربردها (دریافت ورودی از کاربر) – مثال ارزش مکانی
آشنایی با بخش عملگرها و استفاده از عملگرهای ریاضی (مثال ماشین حساب)
آشنایی با مفهوم لیست و کاربرد آن (مثال استانهای کشور ایران، دفترچه تلفن و بازی حدس اعداد)