چهارمین ماراتون بازیسازی دانشگاه اصفهان -بهمن ۱۳۹۶
یکی از مهمترین رویدادهایی که در حوزهی بازیسازی در دانشگاه اصفهان از سال ۹۴ کلید خورد و بهلطف خدا و با استقبال خوب مخاطبین، بهمن امسال میزبان چهارمین دورهی آن بودیم، ماراتون بازیسازی است.
این رویداد یک دورهمی بزرگ از مشتاقان بازیسازی از سراسر کشور در زمینههای مختلف طراحی، هنر و فنی است که سه روز در کنار هم کار میکنند، تجربه میاندوزند، کار تیمی را تجربه میکنند، از تجارب متخصصین بازیسازی بهره میبرند، تیم میسازند و با دیگران آشنا میشوند؛ دیگرانی که همراه با هم، سازندگان صنعت نوپای بازیسازی هستند. تجربه نشان داده که این دورهمیها بیشتر از هر کلاس و دوره و کارگاهی میتواند باعث دانشافزایی و انتقال تجربیات شود و ذهنها را به سمت خلاقیت مثبت پیش ببرد
چهارمین ماراتون بازیسازی دانشگاه اصفهان از بعدازظهر چهارشنبه ۲۵ بهمن تا جمعه شب ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ در تالار و مجموعه سالنهای پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان با شرکت حدود ۷۵ نفر برگزار گردید. امسال نیز میزبان بازیسازان شهرهای دیگر از جمله کرمانشاه، قم، کرمان، شیراز، بوشهر، رفسنجان، همدان، تهران، قزوین، کاشان و همینطور شهرهای مختلف استان اصفهان بودیم که کنار هم قرار گرفتن آنها رونق خاصی به رویداد بخشیده بود.
شروین رحیمیراد: فعالیت خود را از سال ۸۹ در شرکت فنافزار شریف بعنوان طراح بازی گرشاسپ معبد اژدها، آغاز نمود. او جوایز بهترین طراحی بازی برای Shadow Blade و بهترین طراحی بازی مستقل برای Bloody Streets را دریافت کرده و طراح اصلی بازی Children of Morta بوده است. او در حال حاضر مدیر دسته بازیها در کافهبازار است و به عنوان مربی در این رویداد همکاری خواهد داشت.
طه رسولی: از سال ۷۹ در زمینه نقد بازی و ترجمه کتاب های تخصصی بازی سازی فعالیت کرده است. وی سابقه ی طراحی بازی در چند پروژه ی بزرگ سه بعدی مثل عصر پهلوانان و قلب سیمرغ را دارد تا این که تیم بازی سازی خودش را تشکیل داده و به سراغ بازی های موبایلی مثل مرزعه شادی رفته است. از سومین جشنواره گیم تهران جایزه بهترین طراح بازی سال را برای بازی خاکسترهای سوزان را دریافت کرد. مدیریت انستیتو ملی بازیسازی و همچنین تدریس در این مجموعه نیز در سوابق او دیده میشود.
حامد موحدیانعطار: از سال ۷۸ در زمینه گرافیک کامپیوتری شامل مدلسازی سه بعدی، پیکرهبندی کاراکترها، جلوههای ویژه، ساخت انیمیشن و ... فعالیت و تدریس داشته و در پروژه های کوتاه و بلند انیمیشن شرکت داشته است. حامد فارغالتحصیل دکترای کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه اصفهان است و تخصص اصلی او در زمینه برنامهنویسی بازیهای رایانهای است و در حال حاضر دروس تخصصی تمرکز بازیهای رایانهای در رشته کامپیوتر را تدریس میکند.
اکبر عربیان: هنرمند مدلساز سهبعدی و طراح بافت و محیط در کمپانی EA در کانادا است. اکبر در ایران با استودیوهای مختلف از جمله متحرکسازان سپاهان، سهند، رؤیاپرداز، پویانما، لوتوس و لکسیپ همکاری کرده و از سال ۲۰۱۶ فعالیت هنری خود را در ونکوور کانادا با استودیوی Icon Creative و گروه Sequence ادامه داده است و از سال ۲۰۱۷ در استخدام کمپانی بنام EA است. نمونهی کارهای او را میتوانید در www.erabiyan.com ببینید.
امیررضا انواری: امیر طراح بازی و تجربه کاربری است. او از بنیانگذاران استودیو بازی سازی پاپاتا بوده و در کارنامه حرفه ای خود مشارکت در تولید بازی های پرطرفدار هشتمین حمله، هشتمین حمله ۲، سبقت و کات را دارد. وی تجربیات خوبی در زمینه تحلیل مدل های موفق بازی های آنلاین و تحلیل رفتار بازیکنان در این سبک از بازی ها داشته است.
مهدی بهرامی: از سال ۸۶ در زمینه ی برنامه نویسی و طراحی بازیهای رایانه ای فعالیت می کند. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته ی طراحی و معماری بازیهای رایانه ای از دانشگاه NHTV در کشور هلند دریافت کرده است. بازیهای مستقل وی برنده ی جوایز مختلف در جشنواره های داخلی و خارجی از جمله Tokyo Game Show در کشور ژاپن و IGF در سانفراسیسکو شده اند. مهدی برای بازی «انگاره» جایزه بهترین بازی فرهنگی و بهترین طراحی بازی در ششمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران و جایزهی اصلی جشنواره TGC۲۰۱۷ تهران را گرفت و در مسابقات IGF سانفرانسیسکو برنده شد. این بازی کاندیدای جشنواره بینالمللی IndieCade در لوسآنجلس و Sense of Wonder Night توکیو نیز بوده است.
سیدمحمد حسینی: به خاطر علاقه شدید خود به بازی های رایانه ای و هنر دیجیتال به صورت حرفه ای کار بازی سازی خود را در استودیو بازی سازی پاپاتا آغاز کرد. علاوه بر برنامه نویسی، تخصص وی بهینه سازی بازی، طراحی و مدل سازی محیط و طراحی مراحل بازی می باشد. ازجمله آثار موفقی که وی در آن ها نقش داشته می توان به پروژه های شناحته شده و محبوبی چون هشتمین حمله ۱ و ۲،سبقت و بازی کات اشاره کرد. از علاقمندی های دیگر او هوش مصنوعی، یادگیری ماشین،Gamification و همچنین نوشیدن قهوه هنگام کار می باشد.
حامد بابامحمدی: در ابتدای سال ۹۵ وارد استودیو پاپاتا شد و پیشتر از آن در زمینه برنامه نویسی آندروید فعالیت داشت. حامد بیشتر در زمینه برنامه نویسی سمت سرور و برنامه نویسی رابط کاربری مشغول به فعالیت بوده است و در بازی کات نیز در سمت برنامه نویس ارشد پروژه
مشغول به کار است.
حمید حدیدی: کارگردان فنی جلوههای ویژه سینمایی و بازیهای رایانهای و یکی از هنرمندان سهبعدی شرکت فیلمسازی Makuta در هندوستان که در ۳ پروژه فیلم بلند سینمایی این شرکت بهعنوان متخصص طراحی سهبعدی، جلوههای ویژهی کامپیوتری VFX و رندر حضور داشته که فیلم Eega توانسته است جایزه بهترین جلوههای ویژه کامپیوتری سینمای هند را در سال ۲۰۱۲ از آن خود کند و در سطح بینالمللی هم نظر منتقدان را جلب نماید. از دیگر سوابق حمید میتوان به مدیریت و مشارکت در طراحیهای سهبعدی مجسمهها و المانهای شهری و همچنین اجرای دیوارنگارهای شهری به سفارش کمیتهی زیباسازی شهرداری اصفهان، مشارکت در تولید جلوههای ویژه فیلمهای سینمایی Badrinath ،۷ Aum Arivu وEega برای شرکت فیلمسازی Makuta در هندوستان بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ و طراحی ستکاراکترهای بازی معروف dota۲ برای شرکت Valve اشاره کرد. او در حال حاضر مدیر استودیوی گیم و انیمیشن اسپیرال ایران و Sipnad آمریکا است.
در ابتدای مراسم، دکتر جواد راستی مدیر مرکز بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان به حاضرین خوشآمد گفت و نکاتی در مورد ماراتون بازیسازی دانشگاه اصفهان را متذکر شد. مهمترین محور صحبتهای وی، تأکید بر آموزشی و تجربی بودن این رویداد و فاصله داشتن آن از جوّ رقابتگونهی رویدادهای مشابه است که شرکتکنندگان را به سمت و سویی ببرد تا فارغ از دغدغههای ذهنی رقابتی، تنها به یادگیری بیشتر فکر کنند.
غایب بزرگ ماراتون امسال، حسین مزروعی مدیر شتابدهندهی آواگیمز بود که بهدلیل مشغلهی کاری امسال نتوانست ما را همراهی کند. امیررضا انواری و طه رسولی تسهیلگران این رویداد بودند که در مراسم افتتاحیه نکاتی را در مورد ماراتون بیان کردند و حسین مزروعی نیز دقایقی از طریق ویدئوکنفرانس با آنها همراهی کرد. در این دوره از ماراتون، محدودیتی برای ساخت بازیها در نظر گرفته شد تا از ورود بازیهایی که قبلاً ساخته شده به رقابت نهایی جلوگیری شود. این محدودیت در ورودی بازیها بود؛ بازیهایی موردقبول بودند که تنها یک ورودی داشته باشند. بعد از به پایان رسیدن افتتاحیه، نوبت تشکیل تیمها بود. تعدادی از شرکتکنندگان ایدههای خود را مقابل دیگران ارائه کردند و پس از گپوگفتها و رایزنیها، ۱۲ تیم تشکیل و کار جدی آنها آغاز شد. روز اول ماراتون به این ترتیب سپری شد.
در روز دوم علاوه بر کار تیمی، دو کارگاه جذاب برگزار شد؛ مدرس کارگاه اول شروین رحیمیراد مدیر دستهی بازیهای کافهبازار بود که با بیان مثال هایی از تجربیات شخصی خود به بیان نکات مهمی در مورد طراحی بازی پرداخت.
کارگاه دوم را حمید راستقلم و نیلوفر نادری از آرتیستهای استودیو پاپاتا در مورد هنر بازیهای رایانهای برگزار کردند. حمید راستقلم یکی از بنیان گذاران استودیو بازی سازی پاپاتا است. وی در رشته مهندسی نرمافزار تحصیل کرده و چند سالی است که در صنعت گیم فعالیت دارد و هماکنون کارگردان هنری استودیو پاپاتا می باشد. از جمله پروژههای موفقی که او در ساخت آنها نقش داشته است بازیهای سبقت، کات، هشتمین حمله ۱ و ۲ می باشد. نیلوفر نادری پس از فارغالتحصیلی از رشته مهندسی نرم افزار دانشگاه اصفهان، به علت علاقه زیاد به هنردیجیتال وارد حیطهی بازیسازی شد و اکنون در استودیو بازیسازی پاپاتا به عنوان طراح دیجیتال مشغول به فعالیت می باشد. از جمله آثار موفقی که وی در آنها نقش داشته میتوان به پروژههای کات، سبقت و آنسوی مرزها اشاره کرد. از علاقهمندی های دیگر او طراحی کاراکتر و کانسپت محیط می باشد.
در روز پایانی ماراتون کارگاهی در مورد نحوه ارائه محصول توسط امیررضا انواری برگزار شد. ظهر روز جمعه، تیمها نسخهی دموی بازی خود را تحویل دادند و از ساعت ۴ بعدازظهر مراسم اختتامیه و داوری بازیهای آغاز شد. تیمها سه دقیقه فرصت ارائهی نتیجهی زحمات دو روزهی خود و سه دقیقه فرصت دفاع در مقابل تیم داوری را داشتند.
دو داور داخلی و یک داور خارجی قاضیان این رویداد بودند:
دکتر جواد راستی: از سال ۱۳۷۸ وارد دانشگاه اصفهان شد و مقاطع تحصیلی کارشناسی سختافزار کامپیوتر و کارشناسی ارشد و دکتری معماری کامپیوتر را در این دانشگاه گذراند و هماکنون عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی این دانشگاه میباشد. وی از سال ۱۳۹۲ کارگروه بازیهای رایانهای را با مشارکت اعضای هیأت علمی رشتههای گوناگون در دانشگاه اصفهان راهاندازی کرد و مؤسس و مدیر مرکز تخصصی بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان و دبیر کنفرانس سالانهی «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» میباشد. علاقمندی وی توسعهی آموزش، پژوهش و کارآفرینی در حوزهی بازیهای رایانهای و زمینهی تخصصی وی گیمتراپی و درمان و ارتقاء سلامت جسمی و روحی بهکمک بازیهای رایانهای میباشد.
میثاق آقاخانی: از بنیانگذاران استودیو بازی سازی پاپاتا است. او کارشناس نرمافزار و از سال ۸۸ در حوزه نرمافزار به ویژه بازیها و اپلیکیشنهای موبایل فعالیت دارد. از جمله سوابق ایشان می توان به مدیریت فنی بازی آنلاین سبقت، مدیریت پروژه های هشتمین حمله ۲ و بازی آنلاین
کات اشاره کرد. از جمله پروژه های دیگری که او در ساخت آن نقش داشته است بازیهای رؤیای نیوتن، چیکیجا، هشتمین حمله بوده است.
Dr. Georgios N. Yannakakis: دانشیار دانشگاه Malta و از پژوهشگران برتر دنیا در حوزهی هوش مصنوعی بازیهای رایانهای است. زمینههای تحقیقاتی او عبارتند از Artificial Intelligence، Affective Computing، Human-Computer Interaction، Computational Creativity
،Game Technology.
مراسم اختتامیه یک مهمان ویژه هم داشت! پروفسور Choong Jae Im مدیر دپارتمان گیم دانشگاه Keimyung کرهی جنوبی از نزدیک با حاصل کار بازیسازان ایرانی آشنا شد.
چهارمین ماراتون بازیسازی دانشگاه اصفهان از بعدازظهر چهارشنبه ۲۵ بهمن تا جمعه شب ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ در تالار و مجموعه سالنهای پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان با شرکت حدود ۷۵ نفر برگزار گردید. امسال نیز میزبان بازیسازان شهرهای دیگر از جمله کرمانشاه، قم، کرمان، شیراز، بوشهر، رفسنجان، همدان، تهران، قزوین، کاشان و همینطور شهرهای مختلف استان اصفهان بودیم که کنار هم قرار گرفتن آنها رونق خاصی به رویداد بخشیده بود.
در این رویداد از مربیان مجربی استفاده شد که همگی دارای سابقهی موفق در صنعت بازیهای رایانهای بودند.
طه رسولی: از سال ۷۹ در زمینه نقد بازی و ترجمه کتاب های تخصصی بازی سازی فعالیت کرده است. وی سابقه ی طراحی بازی در چند پروژه ی بزرگ سه بعدی مثل عصر پهلوانان و قلب سیمرغ را دارد تا این که تیم بازی سازی خودش را تشکیل داده و به سراغ بازی های موبایلی مثل مرزعه شادی رفته است. از سومین جشنواره گیم تهران جایزه بهترین طراح بازی سال را برای بازی خاکسترهای سوزان را دریافت کرد. مدیریت انستیتو ملی بازیسازی و همچنین تدریس در این مجموعه نیز در سوابق او دیده میشود.
حامد موحدیانعطار: از سال ۷۸ در زمینه گرافیک کامپیوتری شامل مدلسازی سه بعدی، پیکرهبندی کاراکترها، جلوههای ویژه، ساخت انیمیشن و ... فعالیت و تدریس داشته و در پروژه های کوتاه و بلند انیمیشن شرکت داشته است. حامد فارغالتحصیل دکترای کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه اصفهان است و تخصص اصلی او در زمینه برنامهنویسی بازیهای رایانهای است و در حال حاضر دروس تخصصی تمرکز بازیهای رایانهای در رشته کامپیوتر را تدریس میکند.
اکبر عربیان: هنرمند مدلساز سهبعدی و طراح بافت و محیط در کمپانی EA در کانادا است. اکبر در ایران با استودیوهای مختلف از جمله متحرکسازان سپاهان، سهند، رؤیاپرداز، پویانما، لوتوس و لکسیپ همکاری کرده و از سال ۲۰۱۶ فعالیت هنری خود را در ونکوور کانادا با استودیوی Icon Creative و گروه Sequence ادامه داده است و از سال ۲۰۱۷ در استخدام کمپانی بنام EA است. نمونهی کارهای او را میتوانید در www.erabiyan.com ببینید.
امیررضا انواری: امیر طراح بازی و تجربه کاربری است. او از بنیانگذاران استودیو بازی سازی پاپاتا بوده و در کارنامه حرفه ای خود مشارکت در تولید بازی های پرطرفدار هشتمین حمله، هشتمین حمله ۲، سبقت و کات را دارد. وی تجربیات خوبی در زمینه تحلیل مدل های موفق بازی های آنلاین و تحلیل رفتار بازیکنان در این سبک از بازی ها داشته است.
مهدی بهرامی: از سال ۸۶ در زمینه ی برنامه نویسی و طراحی بازیهای رایانه ای فعالیت می کند. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته ی طراحی و معماری بازیهای رایانه ای از دانشگاه NHTV در کشور هلند دریافت کرده است. بازیهای مستقل وی برنده ی جوایز مختلف در جشنواره های داخلی و خارجی از جمله Tokyo Game Show در کشور ژاپن و IGF در سانفراسیسکو شده اند. مهدی برای بازی «انگاره» جایزه بهترین بازی فرهنگی و بهترین طراحی بازی در ششمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران و جایزهی اصلی جشنواره TGC۲۰۱۷ تهران را گرفت و در مسابقات IGF سانفرانسیسکو برنده شد. این بازی کاندیدای جشنواره بینالمللی IndieCade در لوسآنجلس و Sense of Wonder Night توکیو نیز بوده است.
سیدمحمد حسینی: به خاطر علاقه شدید خود به بازی های رایانه ای و هنر دیجیتال به صورت حرفه ای کار بازی سازی خود را در استودیو بازی سازی پاپاتا آغاز کرد. علاوه بر برنامه نویسی، تخصص وی بهینه سازی بازی، طراحی و مدل سازی محیط و طراحی مراحل بازی می باشد. ازجمله آثار موفقی که وی در آن ها نقش داشته می توان به پروژه های شناحته شده و محبوبی چون هشتمین حمله ۱ و ۲،سبقت و بازی کات اشاره کرد. از علاقمندی های دیگر او هوش مصنوعی، یادگیری ماشین،Gamification و همچنین نوشیدن قهوه هنگام کار می باشد.
حامد بابامحمدی: در ابتدای سال ۹۵ وارد استودیو پاپاتا شد و پیشتر از آن در زمینه برنامه نویسی آندروید فعالیت داشت. حامد بیشتر در زمینه برنامه نویسی سمت سرور و برنامه نویسی رابط کاربری مشغول به فعالیت بوده است و در بازی کات نیز در سمت برنامه نویس ارشد پروژه
مشغول به کار است.
حمید حدیدی: کارگردان فنی جلوههای ویژه سینمایی و بازیهای رایانهای و یکی از هنرمندان سهبعدی شرکت فیلمسازی Makuta در هندوستان که در ۳ پروژه فیلم بلند سینمایی این شرکت بهعنوان متخصص طراحی سهبعدی، جلوههای ویژهی کامپیوتری VFX و رندر حضور داشته که فیلم Eega توانسته است جایزه بهترین جلوههای ویژه کامپیوتری سینمای هند را در سال ۲۰۱۲ از آن خود کند و در سطح بینالمللی هم نظر منتقدان را جلب نماید. از دیگر سوابق حمید میتوان به مدیریت و مشارکت در طراحیهای سهبعدی مجسمهها و المانهای شهری و همچنین اجرای دیوارنگارهای شهری به سفارش کمیتهی زیباسازی شهرداری اصفهان، مشارکت در تولید جلوههای ویژه فیلمهای سینمایی Badrinath ،۷ Aum Arivu وEega برای شرکت فیلمسازی Makuta در هندوستان بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ و طراحی ستکاراکترهای بازی معروف dota۲ برای شرکت Valve اشاره کرد. او در حال حاضر مدیر استودیوی گیم و انیمیشن اسپیرال ایران و Sipnad آمریکا است.
در ابتدای مراسم، دکتر جواد راستی مدیر مرکز بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان به حاضرین خوشآمد گفت و نکاتی در مورد ماراتون بازیسازی دانشگاه اصفهان را متذکر شد. مهمترین محور صحبتهای وی، تأکید بر آموزشی و تجربی بودن این رویداد و فاصله داشتن آن از جوّ رقابتگونهی رویدادهای مشابه است که شرکتکنندگان را به سمت و سویی ببرد تا فارغ از دغدغههای ذهنی رقابتی، تنها به یادگیری بیشتر فکر کنند.
غایب بزرگ ماراتون امسال، حسین مزروعی مدیر شتابدهندهی آواگیمز بود که بهدلیل مشغلهی کاری امسال نتوانست ما را همراهی کند. امیررضا انواری و طه رسولی تسهیلگران این رویداد بودند که در مراسم افتتاحیه نکاتی را در مورد ماراتون بیان کردند و حسین مزروعی نیز دقایقی از طریق ویدئوکنفرانس با آنها همراهی کرد. در این دوره از ماراتون، محدودیتی برای ساخت بازیها در نظر گرفته شد تا از ورود بازیهایی که قبلاً ساخته شده به رقابت نهایی جلوگیری شود. این محدودیت در ورودی بازیها بود؛ بازیهایی موردقبول بودند که تنها یک ورودی داشته باشند. بعد از به پایان رسیدن افتتاحیه، نوبت تشکیل تیمها بود. تعدادی از شرکتکنندگان ایدههای خود را مقابل دیگران ارائه کردند و پس از گپوگفتها و رایزنیها، ۱۲ تیم تشکیل و کار جدی آنها آغاز شد. روز اول ماراتون به این ترتیب سپری شد.
در روز دوم علاوه بر کار تیمی، دو کارگاه جذاب برگزار شد؛ مدرس کارگاه اول شروین رحیمیراد مدیر دستهی بازیهای کافهبازار بود که با بیان مثال هایی از تجربیات شخصی خود به بیان نکات مهمی در مورد طراحی بازی پرداخت.
کارگاه دوم را حمید راستقلم و نیلوفر نادری از آرتیستهای استودیو پاپاتا در مورد هنر بازیهای رایانهای برگزار کردند. حمید راستقلم یکی از بنیان گذاران استودیو بازی سازی پاپاتا است. وی در رشته مهندسی نرمافزار تحصیل کرده و چند سالی است که در صنعت گیم فعالیت دارد و هماکنون کارگردان هنری استودیو پاپاتا می باشد. از جمله پروژههای موفقی که او در ساخت آنها نقش داشته است بازیهای سبقت، کات، هشتمین حمله ۱ و ۲ می باشد. نیلوفر نادری پس از فارغالتحصیلی از رشته مهندسی نرم افزار دانشگاه اصفهان، به علت علاقه زیاد به هنردیجیتال وارد حیطهی بازیسازی شد و اکنون در استودیو بازیسازی پاپاتا به عنوان طراح دیجیتال مشغول به فعالیت می باشد. از جمله آثار موفقی که وی در آنها نقش داشته میتوان به پروژههای کات، سبقت و آنسوی مرزها اشاره کرد. از علاقهمندی های دیگر او طراحی کاراکتر و کانسپت محیط می باشد.
در روز پایانی ماراتون کارگاهی در مورد نحوه ارائه محصول توسط امیررضا انواری برگزار شد. ظهر روز جمعه، تیمها نسخهی دموی بازی خود را تحویل دادند و از ساعت ۴ بعدازظهر مراسم اختتامیه و داوری بازیهای آغاز شد. تیمها سه دقیقه فرصت ارائهی نتیجهی زحمات دو روزهی خود و سه دقیقه فرصت دفاع در مقابل تیم داوری را داشتند.
دو داور داخلی و یک داور خارجی قاضیان این رویداد بودند:
دکتر جواد راستی: از سال ۱۳۷۸ وارد دانشگاه اصفهان شد و مقاطع تحصیلی کارشناسی سختافزار کامپیوتر و کارشناسی ارشد و دکتری معماری کامپیوتر را در این دانشگاه گذراند و هماکنون عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی این دانشگاه میباشد. وی از سال ۱۳۹۲ کارگروه بازیهای رایانهای را با مشارکت اعضای هیأت علمی رشتههای گوناگون در دانشگاه اصفهان راهاندازی کرد و مؤسس و مدیر مرکز تخصصی بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان و دبیر کنفرانس سالانهی «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» میباشد. علاقمندی وی توسعهی آموزش، پژوهش و کارآفرینی در حوزهی بازیهای رایانهای و زمینهی تخصصی وی گیمتراپی و درمان و ارتقاء سلامت جسمی و روحی بهکمک بازیهای رایانهای میباشد.
میثاق آقاخانی: از بنیانگذاران استودیو بازی سازی پاپاتا است. او کارشناس نرمافزار و از سال ۸۸ در حوزه نرمافزار به ویژه بازیها و اپلیکیشنهای موبایل فعالیت دارد. از جمله سوابق ایشان می توان به مدیریت فنی بازی آنلاین سبقت، مدیریت پروژه های هشتمین حمله ۲ و بازی آنلاین
کات اشاره کرد. از جمله پروژه های دیگری که او در ساخت آن نقش داشته است بازیهای رؤیای نیوتن، چیکیجا، هشتمین حمله بوده است.
Dr. Georgios N. Yannakakis: دانشیار دانشگاه Malta و از پژوهشگران برتر دنیا در حوزهی هوش مصنوعی بازیهای رایانهای است. زمینههای تحقیقاتی او عبارتند از Artificial Intelligence، Affective Computing، Human-Computer Interaction، Computational Creativity
،Game Technology.
مراسم اختتامیه یک مهمان ویژه هم داشت! پروفسور Choong Jae Im مدیر دپارتمان گیم دانشگاه Keimyung کرهی جنوبی از نزدیک با حاصل کار بازیسازان ایرانی آشنا شد.
پس از پایان روال ارائهی بازیها و داوری، تیم داوری وارد شور شدند و در نهایت تیمهای سامانهسازان، Try Again و لوتوس حائز مقامهای اول تا سوم شدند و جوایز ۳ و ۲ و ۱ میلیون تومانی را دریافت کردند.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |