چهارمین دورهی پذیرش کارآموز مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان- تابستان ۱۴۰۱
در تابستان ۱۴۰۱ برای چهارمین تابستان متوالی میزبان علاقمندان به بازیها و سرگرمیهای دیجیتال بودیم.
علاقمندیهای ما در تابستان امسال روی محورهای توسعهی بازیهای رایانهای درمانی و آموزشی، بازیهای رایانهای-حرکتی (Exergames)، واقعیت مجازی / افزوده / ترکیبی، طراحی کنترلرهای سختافزاری، طراحی بازیهای مبتنی بر پردازش تصویر و توسعهی بازیهای آنلاین متمرکز بود و همراهان خود را از بین کسانی که دارای دانش برنامهنویسی و ترجیحاً تجربهی قبلی کار با موتورهای بازیسازی باشند انتخاب کردیم.
برخی پروژههایی که به دنبال پیادهسازی آنها بودیم عبارتند از:
- کنترل بازیهای PC و موبایل با سختافزارهای سفارشیشده با واسطهای مختلف
- کنترل بازیهای رایانهای با تکنیکهای پردازش تصویر
- ساخت بازیهای حرکتی با Kinect و Intel Real Sense
- طراحی بازیهای توانبخشی شناختی-فیزیکی (تکالیف دوگانه)
- ساخت و توسعه بازیهای آنلاین چندنفره با استفاده از C# asp.net core یا Node js
- کنترل صوتی بازیهای رایانهای
- طراحی مکانیسم اتاقهای سرگرمی مجازی (اتاق فرار، اتاق تاریک، اتاق محدود و ...)
- ساخت بازیها و شبیهسازیهای واقعیت مجازی با هدستهای HTC و HP و سختافزارهای جانبی مانند Tracker
- ساخت Motion Platform برای بازیهای واقعیت مجازی
- ساخت بازیها و سرگرمیهای واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی
- ساخت انیمیشنها و بازیهای واقعیت مجازی موبایلی تعاملی با/بدون سختافزار
- ساخت انیمیشن زنده با موشنکپچر (Motion Capture)
در این دوره ۳۰ نفر از رشتههای فنی، هنر و انیمیشن پس از مصاحبه اولیه در مرکز پذیرش شده و هرکدام تحت سرپرستی یکی از تیمهای مرکز پروژه خود را تکمیل کردند. در پایان دوره به شرکتکنندگان گواهی رسمی از اعطا شد.

