سال ۱۴۰۴، سرمایه گذاری برای تولید

چالش بازی سازی بدون کد نویسی- ۳۰ آذر ۱۳۹۶

اولین کارگاه مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان در پاییز ۱۳۹۶، کارگاه بازی‌سازی بدون کدنویسی با موتورهای کانستراکت۲ و فیوژن بود که همزمان با دانشگاه اصفهان در دانشگاه دولتی شهرضا و دانشگاه اردکان یزد نیز برگزار شد.

برای آنکه شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها هرچه زودتر در چالش‌های ساخت یک بازی رایانه‌ای درگیر شوند، برای دومین سال «چالش بازی‌سازی بدون کدنویسی» را برگزار کردیم. در این رویداد یک Art Pack شامل کاراکترها و اصوات و جزییات محیطی موردنیاز برای طراحی یک بازی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت تا در مدت ۱۵۰ دقیقه بهترین بازی پلتفورمری که در توان‌شان است را بسازند. این رویداد ۲۸ شرکت‌کننده در قالب ۱۰ تیم داشت که صبح روز پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ در مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان به رقابت نشستند. یکی از نکات مثبت این رویداد، قرار گرفتن مربیان باتجربه در کنار تیم‌های شرکت‌کننده بود. مسعود پزشک‌زاده، مهرداد رضایی، حجت افشاران، نیلوفر نادری، افرا گرامی و معین صبوحی مربیان این رویداد بودند که تجربیات خود در ساخت بازی بدون کدنویسی را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دادند.
بعد از سپری شدن زمان مسابقه، نوبت به داوری رسید. تیم داوری شامل حسین مزروعی، حمید راست‌قلم، سیدمحمد حسینی و حامد بابامحمدی تک‌تک بازی‌ها را با حضور اعضای آن تیم بررسی کردند و امتیاز و نکات آن را ثبت کردند.
در پایان این ماراتون هیجان‌انگیز، تیم‌های سامانه‌سازان (علی‌اصغر حیدری)، سپهر (ثنا کجانی، شکیبا یزدخواستی و شیرین و شهرزاد ماهوش) و اوبونتو (مهدی اسدی، مجید جعفرزاده و حسین ابراهیم‌بابایی) به ترتیب مقام‌های اول تا سوم و جوایز ۴۰۰ و ۳۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی را از آن خود کردند.
 
تنظیمات قالب