طراحی بازی رایانهای با کنترل غیرلمسی برای بهبود اختلال انگشت ماشهای
توانبخشی حرکتی با استفاده از بازیهای جذی
بیماری انگشت ماشهای، یک بیماری غضروفی است که در اثر استفاده بیشازحد از انگشتان یا بهمرور زمان ایجاد میشود و باعث میشود که فرد در هنگام حرکت انگشتان خود، احساس گرفتگی یا قفل شدن در مفصل انگشتان داشته باشد. این مشکل میتواند موجب درد و محدودیت در حرکت انگشتان شود.
در این پروژه، یک بازی رایانهای طراحی شده است که با استفاده از ابزار غیرلمسی لیپموشن، تمرینات سنتی درمان این بیماری را برای کنترل و بهبود آن به کار میگیرد. در این بازی، کاربر با حرکت دادن دست خود و انجام حرکات خاص، باید انگشتان خود را بهطور مکرر باز و بسته کند. این تمرینات بهصورت جذاب و سرگرمکننده در قالب یک بازی پیادهسازی شدهاند که موجب افزایش انگیزه بیماران برای انجام درمان میشود. همچنین، بازی اطلاعاتی را از نحوه انجام تمرینات جمعآوری میکند که این دادهها میتوانند به فیزیوتراپیست کمک کنند تا جلسات درمانی بعدی را بهطور مؤثرتری برنامهریزی کنند و روند درمان را بهینه کنند.