سومین ایده شو گیم و بازی های رایانه ای- آذر ۱۳۹۶
ایدهشو رویدادی است که در آن به افراد شرکتکننده این امکان داده میشود تا در محیطی دوستانه به بیان ایدههای نوآورانه خود بپردازند و ضمن کسب مهارتهای ایدهپردازی و ارائه ایده، ایدههای خود را در بوته نقد برای بهبود آنها و مبنا قرار گرفتن برای راهاندازی یک کسبوکار نوپای موفق قرار دهند.
سی و چهارمین ایدهشو با موضوع بازیهای رایانهای در دانشگاه اصفهان روز چهارشنبه ۲۹ آذر در تالار فارابی دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان برگزار شد. در آذرماه سالهای ۹۴ و ۹۵ نیز دانشگاه اصفهان میزبان این رویداد در حوزهی بازیسازی بود و استقبال علاقمندان و ایدهپردازان از این رویداد، نشان میداد که جای خود را در ساختار ذهنی علاقمندان به بازیسازی باز کرده است.
در این رویداد از بین ۲۸ ایدهی ارسالشده به دبیرخانهی ایدهشو، ۱۲ ایده انتخاب شدند. صاحبان این ایدهها هرکدام ۳ دقیقه فرصت داشتند که جمعیت حاضر و هیأت داوران را در مورد ایدهی خود توجیه کنند و سپس داوران به مدت ۲ دقیقه نظرات خود در مورد بازی را بیان میکردند. سپس از بین ۱۲ ایده، ۵ ایده به رأی داوران و تماشاچیان انتخاب شد و به هرکدام از صاحبان ایدهها ۴ دقیقه فرصت داده شد تا به سؤالات داوران پاسخ بگویند. تیم داوری این رویداد آقایان حسین مزروعی (مدیر شتابدهندهی آواگیمز و استودیو بازیسازی پاپاتا)، میلاد صالحی (مدیر استودیو بازیسازی زاناگیمز و سایت تحلیل محتوای Appreview) و حامد ترکش مدیر شرکت آذرجم بودند. در نهایت به انتخاب آنها، نیلوفر دلفان با ایده Follow me (بازی برای توانبخشی بیماران اوتیسم)، سید ابوالفضل شرافت با ایده سه کلهپوک (فوتبال دوبعدی)، فروزان فرزیننژاد با ایده تمرین سایهزنی درایو فورهند با بازی رایانهای (بازی رایانهای-ورزشی)، پریسا حسینی با ایده تاریکیهراسی (بازی برای درمان فوبیای تاریکی) و ابراهیم منیرواقفی با عنوان ایده کبوتر نر تنها به ترتیب رتبه اول تا پنجم را کسب کردند. به نفرات اول تا سوم جوایز ۵۰۰ و ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی و به دو نفر از تماشاچیان به قید قرعه هدایایی تقدیم شد. خانم مهندس زمانی مدیر کنترل پروژهی ستاد توسعهی فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری نیز مهمان ویژهی این مراسم بودند.
در این رویداد از بین ۲۸ ایدهی ارسالشده به دبیرخانهی ایدهشو، ۱۲ ایده انتخاب شدند. صاحبان این ایدهها هرکدام ۳ دقیقه فرصت داشتند که جمعیت حاضر و هیأت داوران را در مورد ایدهی خود توجیه کنند و سپس داوران به مدت ۲ دقیقه نظرات خود در مورد بازی را بیان میکردند. سپس از بین ۱۲ ایده، ۵ ایده به رأی داوران و تماشاچیان انتخاب شد و به هرکدام از صاحبان ایدهها ۴ دقیقه فرصت داده شد تا به سؤالات داوران پاسخ بگویند. تیم داوری این رویداد آقایان حسین مزروعی (مدیر شتابدهندهی آواگیمز و استودیو بازیسازی پاپاتا)، میلاد صالحی (مدیر استودیو بازیسازی زاناگیمز و سایت تحلیل محتوای Appreview) و حامد ترکش مدیر شرکت آذرجم بودند. در نهایت به انتخاب آنها، نیلوفر دلفان با ایده Follow me (بازی برای توانبخشی بیماران اوتیسم)، سید ابوالفضل شرافت با ایده سه کلهپوک (فوتبال دوبعدی)، فروزان فرزیننژاد با ایده تمرین سایهزنی درایو فورهند با بازی رایانهای (بازی رایانهای-ورزشی)، پریسا حسینی با ایده تاریکیهراسی (بازی برای درمان فوبیای تاریکی) و ابراهیم منیرواقفی با عنوان ایده کبوتر نر تنها به ترتیب رتبه اول تا پنجم را کسب کردند. به نفرات اول تا سوم جوایز ۵۰۰ و ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی و به دو نفر از تماشاچیان به قید قرعه هدایایی تقدیم شد. خانم مهندس زمانی مدیر کنترل پروژهی ستاد توسعهی فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری نیز مهمان ویژهی این مراسم بودند.
سخنرانیهای حسین مزروعی (مقایسهی اقتصاد گیم با شاخههای دیگر) و میلاد صالحی (گیم بنفش!) از بخشهای مهم و جذاب این رویداد بود که مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.
