سال ۱۴۰۴، سرمایه گذاری برای تولید

دورهمی بازی کات- ۲۰ فروردین ۱۳۹۶

دراین رویدادها از تیم‌های بازی‌ساز که بازی جذابی را روانه‌ی بازار کرده‌اند، دعوت می‌شود که در جمع علاقه‌مندان بازی‌سازی از سختی‌ها و شیرینی‌های راهی که طی کرده‌اند بگویند و تجربه‌هایشان را با کسانی که در آغاز این راه هستند در میان بگذارند.

اولین رویداد از این دست روز ۲۰ فروردین در مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان برگزار شد. مهمان این رویداد تیم سازنده‌ی بازی فوتبال آنلاین کات از استودیو بازی‌سازی پاپاتا بودند. حمید راست‌قلم (کارگردان هنری)، امیررضا انواری (طراح بازی و تجربه‌ی کاربری)، سید مسعود پزشک‌زاده (مدیر فنی)، حامد بابامحمدی (برنامه‌نویس ارشد)، محمد شمس (برنامه‌نویس رابط کاربری و سمت سرور، مهندس صدا و گزارشگر)، سید محمد حسینی (برنامه‌نویس گیم‌پلی، طراح ارشد سه‌بعدی، طراح محیط بازی، طراح تکسچر و انیماتور)،  ، سیاوش معمار (طراح رابط کاربری و طراح تکسچر) و مسعود سیستانی (طراح کاراکترهای سه‌بعدی، طراح تکسچر و انیماتور) در این دورهمی حضور داشتند. حمید راست‌قلم در ابتدای جلسه در مورد هنر در گیم و تخصص‌های لازم در تیم هنری ساخت یک بازی رایانه‌ای توضیحاتی ارائه کرد. سیدمحمد حسینی در مورد راه‌ها و بیراهه‌های گرافیک و انیمیشن سه‌بعدی در بازی‌های موبایلی تجربیاتش را با علاقه‌مندان در میان گذاشت و امیر انواری هم در مورد اعضای تیم و نقش هرکدام در ساخت بازی کات و همین‌طور سختی‌های راه (و حتی درآمدها و هزینه‌ها!) سخن گفت. مسعود پزشک‌زاده هم دقایقی در مورد ابعاد فنی توسعه‌ی بازی‌های آنلاین صحبت کرد.
بعد از جلسه‌ی جدی و فنی! که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید، نوبت کمی تفریح و بازی رسید!  لیگ بازی کات بین علاقه‌مندان برگزار شد که علاوه بر بازی کردن، در مورد ابعاد فنی و هنری بازی هم با اعضای تیم پاپاتا گفتگو کردند. در پایان به نفرات اول تا سوم (و همین‌طور کوچک‌ترین شرکت‌کننده!) از طرف تیم پاپاتا بسته‌های طلای بازی کات معادل صد هزار، پنجاه‌هزار و بیست‌وپنج هزار تومان اهدا شد.
سخن آخر! آنچه در این رویدادها در کنار تأمین محتوای غنی مهم است، همین دورهم جمع شدن‌هاست که به علاقه‌مندان بازی‌سازی کمک می‌کند تا همکاران جدید خود را بیابند. شاید بازی جدید و پردرآمدی از دل همین دورهمی‌ها در انتظار بازار ایران باشد!
 
 
 
 
تنظیمات قالب