بهبود نقص توجه با واقعیت مجازی
استفاده از تصاویر و فیلمهای ۳۶۰ دزرجه از محیط واقعی کلاس درس
نقص توجه و عدم توانایی تمرکز یکی از دلایل اصلی واماندگی تحصیلی است و تلاش برای کاهش تأثیر عوامل حواسپرتی میتواند در بهبود این عارضه مؤثر باشد. در این پژوهش، بهمنظور درمان و تقویت توجه، از صحنههای واقعی کلاس درس همراه با حضور معلم و عوامل مزاحم طبیعی، فیلمبرداری ۳۶۰ درجه انجام میشود. این فیلمها سپس در جلسات درمانی برای کودکان به نمایش گذاشته میشود، و از آنها سؤالاتی دربارهی محتوای درس پرسیده میشود. بهمرور زمان، کودک میآموزد که چگونه توجه خود را در حضور عوامل مزاحم بر محتوای کلاس متمرکز کرده و مهارتهای توجه خود را تقویت نماید. این روش به کمک واقعیت مجازی حقیقی، کودکان را قادر میسازد تا بهطور مؤثری بر نقص توجه خود غلبه کنند.