سال ۱۴۰۴، سرمایه گذاری برای تولید

بازی رایانه‌ای-حرکتی برای توانبخشی تعادلی MS

توانبخشی حرکتی با استفاده از بازی

بیماری MS (مولتیپل اسکلروزیس) یک اختلال عصبی است که به دلیل آسیب به میلین اطراف رشته‌های عصبی، باعث اختلال در عملکرد سیستم عصبی می‌شود. این بیماری می‌تواند به کاهش تعادل و مشکلات حرکتی در بیماران منجر شود.
در این پروژه، هدف طراحی و پیاده‌سازی تمرین‌های تعادلی با استفاده از حسگر کینکت در یک محیط مجازی به منظور توانبخشی بیماران مبتلا به MS است. حرکت‌های بیمار از طریق کینکت ثبت می‌شود و با حرکت‌های یک آواتار سالم در محیط مجازی مقایسه می‌گردد. از طریق بازخورد دیداری، بیمار از نحوه انجام تمرینات خود آگاه می‌شود و می‌تواند به تدریج تعادل خود را بهبود بخشد.
تنظیمات قالب