پنجمین کمپ لذت بازی‌سازی دانشگاه اصفهان-تابستان 1401

از 11 تیر تا 3 شهریور 1401 در مزکز نوآوری صنایع سرگرمی میزبان علاقه‌مندان به بازی‌سازی بودیم.

این دوره شامل 64 ساعت آموزش‌های جذاب و مفید بازی‌سازی به همراه 22 ساعت تجربه‌ی کار تیمی به مدت 8 هفته (روزهای زوج از ساعت 9 تا 13) بود. در بخش آموزش 14 ساعت هنر دوبعدی و فوتوشاپ (زیر نظر آرتیست و مدرس محبوب مرکز ما علی‌اصغر حیدری)، 6 ساعت انیمیشن (همراه با سارا صادقیان عضو تیم قدیمی و باتجربه‌ی چالیک)، 24 ساعت کار با زیرموتور BOLT یونیتی (با همراهی علی دشتیان برنامه‌نویسی و مدیر تیم بازی‌سازی سایرس‌گیمز) و 20 ساعت کارگاه‌های متنوع در حوزه‌ی تیم‌سازی و طراحی و تبلیغات و درآمدزایی و ارائه و بازی‌های رومیزی و موسیقی با مدرسان مجرّب را داشتیم. در بخش کار تیمی نیز شرکت‌کنندگان زیر نظر منتورهای مرکز از فضای جذاب مرکز نوآوری صنایع سرگرمی برای تمرین آنچه آموختند و تجربه‌ی کار تیمی استفاده کردند. در این دوره شرکت‌کنندگان بازی‌های Space Shooter، Car Racing و حسنی در سرزمین ارواح را ساختند و برای چالش روز آخر آماده شدند.

تم امسال، «مبارزه برای بقا» بود.
 
 
 
مدرسین دوره:
علی‌اصغر حیدری مهندسی فناوری اطلاعات خوانده و چند سالی هست به‌صورت حرفه‌ای در زمینه‌ی گرافیک و بازی‌سازی کار می‌کند و سابقه‌ی تدریس در دوره‌های فوتوشاپ مقدماتی و پیشرفته را در کارنامه‌ی خودش دارد. علی در سال 1396 در چالش بازی‌سازی بدون کدنویسی و چهارمین ماراتون بازی‌سازی دانشگاه اصفهان اول شد و از سال 97 در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان حضور فعال دارد و با چند تیم مختلف به‌عنوان طراح و آرتیست همکاری می‌کند. او مدیر تیم ندای بازی (Call of Game: COG) هم هست که در هکاتون بازی‌های جدی 1399 موفق به کسب رتبه‌ی اول حوزه‌ی اصفهان و برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازی شناختی شد.
علی دشتیان، برنامه‌نویس، طراح بازی و مدیر تیم بازی‌سازی سایرس گیمز مستقر در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان است. علی تجربه‌ی برنامه‌نویسی و طراحی بازی‌های مختلفی را دارد و در جشنواره بازی‌های جدی سال 1399 بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای، در دو بخش استانی و کشوری رتبه‌ی نخست را به‌دست آورد. تیرک یکی از بازی‌های ساخته‌ی تیم اوست که در بازار و مایکت منتشر شده است.
علی در این کمپ تدریس فوتوشاپ و هنر دوبعدی و نیز کارگاه آشنایی با بازی‌های رومیری را برعهده داشت.
سارا صادقیان تحصیل‌کرده‌ی رشته‌ی مهندسی فناوری اطلاعات، برنامه‌نویس و یکی از بنیان‌گذاران تیم چالیک است که به گیم دیزاین علاقه‌مند است. در رزومه سارا مدل‌سازی مسجد حکیم در پروژه‌ی شبیه‌سازی اصفهان‌ مجازی و ساخت پروژه‌های موفقی از جمله مثل‌آباد و تانگو و چند گیم و برنامه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را دیده می‌شود.
سارا در کمپ لذت بازی‌سازی 1401 تدریس انیمیشن را برعهده داشت.
سید ابوالفضل شرافت فارغ‌التحصیل کارشناسی نرم‌افزار است و از سال 94 وارد حوزه‌ی بازی‌سازی شده و با راه‌اندازی وب‌سایت بازیاتو در سال 96، فعالیت خود در این حوزه را جدی‌تر کرده است. ابوالفضل برنامه‌نویس ارشد استودیو آنا (سازنده‌ی بازی سین‌جیم) و راهبر آزمایشگاه تست عملکرد مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان نیز هست. ابوالفضل عاشق مهندسی نرم‌افزار به‌خصوص بخش تست و تضمین کیفیت محسوب می‌شود و از به چالش کشیدن آدم‌ها و نرم‌افزارها لذت می‌برد.
ابوالفضل تدریس کارگاه‌های اصول بازی‌سازی (بزن بریم)، اصول طراحی (بسازیم) و واقعیت‌های بازی‌سازی (آره! تو خوبی!) را در کمپ 1401 برعهده داشت.
سید محمد حسینی یکی از ارکان استودیو بازی‌سازی پاپاتا است و علاوه بر برنامه‌نویسی، در بهینه‌سازی بازی، طراحی و مدل‌سازی محیط و کاراکتر و مراحل بازی دستی دارد. ازجمله آثار موفقی که وی در آن ها نقش داشته می توان به پروژه‌های شناخته شده و محبوبی چون هشتمین حمله 1 و 2 و سبقت اشاره کرد. از علاقه‌مندی‌های دیگر او هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و Gamification است.
محمد در کمپ 1401 در یک کارگاه کلیات ساخت بازی‌های سه‌بعدی را آموزش داد.
محمد رضاکرمی مدیر استودیو لوتوس، آهنگساز، تنظیم‌کننده، صدابردار و موسیقی درمانگر است که مدرک موسیقی آکسفورد دارد و آثار شاخصی چون اپرای هفت‌خوان رستم، اپرای هشت، فیلم گلایول، فیلم با، انیمیشن مزرعه شبدر، تئاترهای مهمانی بزرگ آقای آلفرد و غرب غم‌زده و بازی‌های مثل‌آباد، Cards و Stars و همکاری بین المللی با Tuen Vander Zalm هلند را در کارنامه‌ی خود دارد.
محمد در کمپ امسال تدریس کارگاه صدا و موسیقی در بازی (نوش گوش) را برعهده داشت و در استودیوی مدرن و جذاب خودش از مخاطبان پذیرایی کرد.
امیررضا انواری مدیرعامل استودیو بازی‌سازی پاپاتا و طراح بازی‌های موفق هشتمین حمله 2، کات و سبقت است. وی در رشته مهندسی نرم‌افزار تحصیل کرده و علاقه‌مندی فراوانش به تولید محصول و کار تیمی باعث مشارکت در تولید چندین محصول موفق در بازار ایران شده است. او همچنین تجربه خوبی در توسعه بازی‌های رایانه‌ای بر اساس تحلیل رفتار بازیکنان دارد.
امیر در این کمپ در مورد اصول کار تیمی (با هم بسازیم) با مخاطبان سخن گقت.
زهرا السادات محسنی از بنیان‌گذاران تیم چالیک است که علاوه بر توسعه و طراحی بازی، در آنالیز داده و سیستم دیزاین نیز دستی دارد. او در رشته مهندسی فناوری اطلاعات تحصیل کرده و در رزومه خود تجربه ساخت مدل سه‌بعدی مسجد حکیم در پروژه‌ی اصفهان مجازی و ساخت بازی‌های موفقی همچون مثل‌آباد و تانگو و چند گیم و اپلیکیشن AR و VR را دارد.
زهرا در این کمپ تدریس کارگاه مدل‌های درآمدزایی (پول دربیاریم) را بر عهده داشت.
دکتر جواد راستی عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی، مؤسس و مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان است و سالهاست در زمینه‌ی توسعه‌ی اکوسیستم گیم و زیرساخت‌های پژوهش و آموزش در این حوزه در فلات مرکزی ایران فعالیت می‌کند. او مدیر و راهبر آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی دانشگاه اصفهان نیز هست.
دکتر راستی یکی از داوران چالش نهایی است و کارگاه شیوه‌ی ارائه (می‌خرین؟!) را تدریس کرد.
 
در کمپ امسال پس از آموزش‌های عملی، شرکت‌کنندگان در 5 تیم فعال تقسیم شده و به ساخت بازی‌های خود پرداختند و در چالش نهایی که روز چهارشنبه 2 شهریور برگزار شد برای کسب عناوین برتر با هم رقابت کردند. در مسابقه پایانی هر تیم 5 ذقیقه زمان داشت تا بازی خود را ارائه کند و به سوالات داوران پاسخ دهد. در این رقابت که بسیار هیجان‌انگیز و نزدیک بود سه تیم عناوین برتر را کسب کردند و علاوه بر دریافت جایزه نقدی، امکان استقرار در مرکز نواوری را نیز کسب کردند. همچنین یک تیم شایسته تقدیر انتخاب شد که فرصت استقرار یک ماهه در مرکز را دریافت کرد. 
تیم اول کمپ امسال، تیم چارسو گیم با باری هدف نهایی بود.
 
تیم دوم GDT بود که با بازی the killer در رقابت شرکت کرده بود.
 
تیم سوم نیزG&G بود که اسم بازی آنها fisher fish بود. 
 
 
تیم pink point تیم شایسته تقدیر این رویداد بود. 
 
 
تیم polite cat یکی از تیم‌های فعال کمپ تابستانه بازی‌سازی بود.
 
 
و تیم Angel که با فراز و نشیب بسیار توانست خود را به رویداد پایانی برساند. 
 
 
و به پایان آمد این دفترولی حکایت ما همچنان باقیست... 
 
تاریخ:
1401/06/19
تعداد بازدید:
612
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal