از 14 تیر تا 8 مرداد 1399 به مدت 4 هفته برای سومین بار میزبان کمپ تابستانی بازیسازی بودیم. «کمپ لذت بازیسازی 99» هیچ پیشنیازی جز علاقه به ساختن بازی و کسب تجربههای ناب و جدید نداشت و در آن، همهی تلاشمان را معطوف به مشتاق کردن مخاطبان به بازیسازی و لذت بردن از آن کرده بودیم.
امسال سعی کردیم روی محورهای اصلی ساخت بازی یعنی گرافیک، انیمیشن و موتور بازیسازی متمرکز شویم و با پیشبرد پروژهمحور دوره، اعتماد به نفس مخاطبان که «من میتوانم بازی بسازم» را افزایش دهیم و به آنها فرصت دهیم هرآنچه برای ساخت یک بازی لازم است را با دستهای خود فراهم کنند. موتور بازیسازی کانستراکت که نیازی به کدنویسی ندارد فرصتی برای مخاطبان کمتجربه فراهم ساخت تا به راحتی با مفاهیم اصلی بازیسازی در یک بستر ساده و کارآمد آشنا شوند و بتوانند پروژههای متعدد را تجربه کنند. در کلاسهای فوتوشاپ، ساخت assetهای لازم برای بازیهای کمپ را آموزش دادیم و در کلاسهای انیمیشن، شیوهی متحرکسازی آنها را دیدیم.
علاوه بر 3 محور فوق، کارگاههایی مانند «بازیسازی؛ چرا و چگونه؟»، «موسیقی در بازیسازی» و «آشنایی با بوردگیم» به مخاطبان فرصت داد فضاهای بزرگتری از حیطهی بازیسازی را ببینند و برای پیشرفتهای آتی آماده شوند.
این کمپ مشتمل بر 44 ساعت آموزش در سایت تخصصی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی با کامپیوترهای مجهز بود که فرصت تجربهی عملی بازیسازی در طول کمپ را برای مخاطبان فراهم میکرد.به دلیل شرایط خاص امسال و همهگیری ویروس کرونا تمام کلاسها و همچنین اختتامیه با رعایت پروتکلهای بهداشتی و رعایت فاصلهگذاری اجتماعی برگزار شد و تمام شرکتکنندگان ملزم به استفاده از ماسک و دستکش بودند.
همراهان ما در کمپ لذت بازیسازی
سرانجام با جمعبندی آرای داوران، منتورها و مدرسین، تیم Afrand game به عنوان تیم اول انتخاب و برنده جایزه 6 میلیون ریالی شد. تیم CN19 game جایگاه دوم و مبلغ 4 میلیون ریال را از آن خود کرد و در نهایت تیم Danger studio تیم سوم لقب گرفت و برنده جایزه 2 میلیون ریالی شد. تیم اول از فرصت استقرار در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برخوردار شد و تیمهای دیگر هم این فرصت داده شده که در صورت بارگذاری بازی خود روی یک مارکت و دریافت بیش از 50 دانلود، به خانوادهی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان بپیوندند.