دوره‌ طراحی و تصویرسازی دیجیتال-تابستان 98
در تابستان 98 سومین دوره‌ی نقاشی دیجیتال در مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان روزهای یکشنبه و سه‌شنبه از ساعت 9 تا 12 به مدت 5 هفته برگزار شد.
 مدرس دوره محمدرضا قربانی نقاش، گرافیست، انیماتور، تصویرساز، نویسنده و کارگردان انیمیشن بود. او دیپلم نقاشی از هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، لیسانس نقاشی و فوق لیسانس گرافیک  از دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد و مدرس دانشگاه در رشته های نقاشی، گرافیک و انیمشن است. قربانی سرپرست تیم مکوتا پرشین در ساخت جلوه های ویژه ی سینمای هند است و سوابق اجرایی درخشانی در تولید و ساخت انیمیشن و بازی های رایانه ای متعدد دارد.
 
در این دوره این سرفصل‌ها تدریس شد:
1-معرفی نرم افزارهای مختلف گرافیک و تصویرسازی برای شناخت کاربرد، قابلیتها، امکانات و تفاوت آنها با یکدیگر
2-آشنایی با ساختار بیت مپ و  وکتور و جایگاه استفاده از هرکدام
3-فلسفه و کاربرد نقاشی دیجیتال
4-آشنایی با پن تبلت و شناخت مدلها و برندهای های موجود، ویژگیها، قابلیتها و مزایا و معایب آنها
5-آشنایی با سیستم لایه ای فتوشاپ و کاربرد آن
6-آشنایی با ابزار انتخاب و روشهای مختلف استفاده از این مجموعه ابزار
7-آشنایی با ابزار براش و قابلیت های آن، روش ساخت و ذخیره کردن براش
8-روشهای وارد کردن یک طرح به کامپیوتر و آماده سازی آن برای انجام یک پروژه
9-انجام یک پروژه ی ساده ی دیجیتال پینت جهت آشنایی با ابزار و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری
10-ترکیب براش ها و ساخت براش حرفه ای و نحوه و جایگاه استفاده از آنها در کار
11-نحوه ی استفاده ی صحیح و حرفه ای از رفرنس
12-روش استفاده صحیح از پالت رنگ برای تقویت شناخت رنگ و اهمیت ساخت پالت های شخصی و حرفه ای
13-نقاشی دیجیتال از طبیعت با استفاده از رفرنس جهت تمرین برای یاد گیری چگونگی استفاده از امکانات و ابزار ذکر شده
14-روش ساخت براش برای کشیدن مو، پوست و بافتهای مختلف
15-مقدمه ای بر طراحی چهره، تقسیمات صورت و اجزاء صورت
16-نقاشی دیجیتال از چهره با استفاده از رفرنس جهت تمرین برای یاد گیری چگونگی استفاده از امکانات و ابزار ذکر شده
17-شناخت نور و سایه و تاثیر آن در نشان دادن حجم و جنسیت
18-تکمیل مبحث ساخت براش وامکانات ترکیبی برای بدست آوردن تکنیک و استیل رنگ آمیزی
19-نقاشی چهره از مدل زنده جهت آمادگی برای طراحی کاراکتر و تکمیل مبحث طراحی از چهره
20-انجام یک پروژه ی نقاشی دیجیتال برای ساخت فضا حهت گیم یا انیمیشن
21-آموزش روش صحیح و برخورد حرفه ای برای کانسبت فضا جهت گیم و انیمیشن با انجام یک پروژه عملی
22-آموزش روش صحیح و برخورد حرفه ای برای کانسبت کاراکتر جهت گیم و انیمیشن با انجام یک پروژه  عملی
 
 
تاریخ:
1398/06/31
تعداد بازدید:
166
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal