دوره نقاشی دیجیتال و هنرهای دوبعدی-تابستان 97

در تابستان 97 دومین دوره‌ی نقاشی دیجیتال در مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان روزهای شنبه و چهارشنبه از ساعت 9 تا 12 به مدت 5 هفته برگزار شد

مدرس دوره محمدرضا قربانی نقاش، گرافیست، انیماتور، تصویرساز، نویسنده و کارگردان انیمیشن است. او دیپلم نقاشی از هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، لیسانس نقاشی و فوق لیسانس گرافیک از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد و مدرس دانشگاه در رشته های نقاشی، گرافیک و انیمشن است. قربانی سرپرست تیم مکوتا پرشین در ساخت جلوه های ویژه ی سینمای هند است و سوابق اجرایی درخشانی در تولید و ساخت انیمیشن و بازی های رایانه ای متعدد دارد.
 
سرفصل‌های این دوره به شرح زیر است:
• معرفی نرم افزارهای مختلف گرافیک و تصویرسازی برای شناخت کاربرد، قابلیتها، امکانات و تفاوت آنها با یکدیگر
• آشنایی با ساختار بیت مپ و وکتور و جایگاه استفاده از هرکدام
• فلسفه و کاربرد نقاشی دیجیتال
• آشنایی با پن تبلت و شناخت مدلها و برندهای های موجود، ویژگیها، قابلیتها و مزایا و معایب آنها
• آشنایی با سیستم لایه ای فتوشاپ و کاربرد آن
• آشنایی با ابزار انتخاب و روشهای مختلف استفاده از این مجموعه ابزار
• آشنایی با ابزار براش و قابلیت های آن، روش ساخت و ذخیره کردن براش
• روشهای وارد کردن یک طرح به کامپیوتر و آماده سازی آن برای انجام یک پروژه
• انجام یک پروژه ی ساده ی دیجیتال پینت جهت آشنایی با ابزار و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری
• ترکیب براش ها و ساخت براش حرفه ای و نحوه و جایگاه استفاده از آنها در کار
• نحوه‌ی استفاده ی صحیح و حرفه ای از رفرنس
• روش استفاده صحیح از پالت رنگ برای تقویت شناخت رنگ و اهمیت ساخت پالت های شخصی و حرفه ای
• نقاشی دیجیتال از طبیعت با استفاده از رفرنس جهت تمرین برای یاد گیری چگونگی استفاده از امکانات و ابزار ذکر شده
• روش ساخت براش برای کشیدن مو، پوست و بافتهای مختلف
• مقدمه ای بر طراحی چهره، تقسیمات صورت و اجزاء صورت
• نقاشی دیجیتال از چهره با استفاده از رفرنس جهت تمرین برای یاد گیری چگونگی استفاده از امکانات و ابزار ذکر شده
• شناخت نور و سایه و تاثیر آن در نشان دادن حجم و جنسیت
• تکمیل مبحث ساخت براش وامکانات ترکیبی برای بدست آوردن تکنیک و استیل رنگ آمیزی
• نقاشی چهره از مدل زنده جهت آمادگی برای طراحی کاراکتر و تکمیل مبحث طراحی از چهره
• انجام یک پروژه ی نقاشی دیجیتال برای ساخت فضا حهت گیم یا انیمیشن
• آموزش روش صحیح و برخورد حرفه ای برای کانسبت فضا جهت گیم و انیمیشن با انجام یک پروژه ی عملی
• آموزش روش صحیح و برخورد حرفه ای برای کانسبت کاراکتر جهت گیم و انیمیشن با انجام یک پروژه ی عملی
 
در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهی رسمی از طرف مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان اعطا شد.
 
 
تاریخ:
1398/03/30
تعداد بازدید:
840
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal