کارگاه هوش مصنوعی در گیم-22 فروردین 97

اولین کارگاه سال 1397 مرکز بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان را امین بابادی که از فنلاند مهمان ما بود، در مورد هوش مصنوعی در گیم در برگزار کرد

 حضور هوش مصنوعی به یکی از واقعیت‌های زندگی تبدیل شده است و طبیعتاً در زمینه‌ی هم‌جنس بازی‌های رایانه‌ای هم باید نمود و حضوری پررنگ داشته باشد. بررسی تکنیک‌های هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای موضوع سمینار جذاب و متفاوت چهارشنبه 22 فروردین 97 بود. امین یکی از متخصصان آکادمیک گیم ایران و دانشجوی دکتری شاغل در آزمایشگاه بازی‌سازی دانشگاه Aalto فنلاند است. وی بیش از ده سال تجربه در صنعت بازی‌سازی دارد و تاکنون در پروژه‌های مختلفی از جمله «ارتش‌های فرازمینی»، «بیداری: خاکسترهای سوزان» و «کات» فعالیت داشته است و زمینه‌ی تخصصی فعلی وی physically-based real-time control algorithms for multi-agent sports video games است.
 
چکیده‌ی سخنرانی امین را در ادامه ببینید:
Present video games usually need artificial intelligence (AI) to become fun and challenging. However, game AI usually needs some level of “stupidity” in order to be defeatable by humans. Therefore, game AI is limited to elementary AI techniques such as finite state machines, rule-based systems, and basic search algorithms. This has created a huge gap between computer science AI and game AI. Since early 2000s, developers and researchers have started to realize that recent advances in academic AI has a lot to offer to the gaming industry, including automated game testing, procedural content generation, and player modelling. This talk gives a gentle introduction to game AI research and its most important concepts. We will also demonstrate the state of the art by highlighting some of the most recent successful applications of game AI research. This talk can be useful for anyone who has a basic understanding of AI concepts and is wondering what is happening in the game AI .
 
 
تاریخ:
1398/03/27
تعداد بازدید:
1089
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal