متن جستجو را وارد كنيد
!!!b1!!!
!!!b1!!!
صفحه اصلي
درباره مرکز
داستان ما
خانواده مرکز
امكانات و خدمات
تيمهاي مركز
گزارش عملكرد
در آينه رسانهها
گالری تصاویر
كارگاهها و دورهها
رويدادها
شبكه مربيان
پژوهش
كنفرانس CGCO
كتابخانهي مجازي
سرگرميهاي جدي
ثبت نام دوره ها
ارتباط با ما
طراحی سهبعدی با Zbrush -اسفند 96
نرم افزار ZBrush (زیبراش) یک ابزار مجسمهسازی دیجیتالی است که مدلسازی سهبعدی و دو و نیمبعدی، بافتدهی و نقاشی را با هم ترکیب میکند
این نرمافزار از سطوح دینامیک رزولوشن استفاده میکند تا به مدلسازها اجازه دهد تغییرات کلی و جزئی روی مدلهایشان انجام دهند. مهمترین دلیل معروف بودن نرمافزار ZBrush این است که قادر است جزئیاتی با فرکانس متوسط به بالا را منقوش کند که در گذشته باBump mapها نقاشی میشدند. سپس جزئیات بهدست آمده را می توان به صورتmapهای عادی استخراج کرد تا روی نسخههای سادهتر از همان مدل مورد استفاده قرار گیرند. همچنین میتوان آنها را بهعنوان Displacement Map استخراج کرد؛ البته در این صورت نسخه سادهتر نیاز به رزولوشن بیشتری دارد. یا وقتی که مدل سهبعدی کامل شد، میتوان آن را روی پسزمینه تصویر کرد تا تبدیل به یک تصویر 2.5 بعدی شود (که میتوان افکتهای بیشتری را روی آن اعمال کرد). سپس میتوان کار را روی یک مدل سهبعدی دیگر آغاز کرد که میتواند در همان صحنه مورد استفاده قرار گیرد. این ویژگی به کاربران اجازه میدهد تا بدون فشار زیاد روی پردازنده، با صحنههای پیچیده کار کنند.
اکبر عربیان روز پنجشنبه 17 اسفند در مرکز تخصصی بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان، کارگاهی در مورد مدلسازی سهبعدی با Zbrush برگزار کرد. او هنرمند مدلساز سهبعدی و طراح بافت و محیط در کمپانی EA در کانادا است. اکبر در ایران با استودیوهای مختلف از جمله متحرکسازان سپاهان، سهند، رؤیاپرداز، پویانما، لوتوس و لکسیپ همکاری کرده و از سال 2016 فعالیت هنری خود را در ونکوور کانادا با استودیوی Icon Creative و گروه Sequence ادامه داده است و از سال 2017 در استخدام کمپانی بنام EA است. نمونهی کارهای او را میتوانید در
www.erabiyan.com
ببینید
تاریخ:
1398/03/23
تعداد بازدید:
986
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به
مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان
می باشد
ثبت طرح پژوهشی
درخواست استقرار در مرکز
همکاری با ما
Powered by
Dorsa
Portal