کارگاه بازی سازی بدون کد نویسی-آبان 96
اولین گام از سلسه گام های آموزش بازی سازی، آموزش بازی سازی بدون کد نویسی بود که در مرکز بازی سازی دانشگاه اصفهان برگزار گردید.

برای سومین سال پیاپی، کارگاه بازی‌سازی با موتور کانستراکت2 توسط مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان برگزار شد. مدرس این دوره مسعود پزشک‌زاده از بنیان‌گذاران استودیو بازی‌سازی پاپاتا و مدیر پروژه‌ی موفق بازی آنلاین «سبقت» بود. تخصص اصلی مسعود توسعه‌ی فناوری‌های سمت سرور و برنامه‌نویسی Unity در جهت تولید بازی‌های آنلاین است. وی همچنین سابقه همکاری در پروژه هشتمین حمله  1 و 2 و کات را در کارنامه خود دارد.
مسعود در این کارگاه (که با استقبال خوبی به‌ویژه از سوی دانشجویان رشته‌های غیرکامپیوتری مواجه شده بود) به آموزش ساخت بازی هیجان انگیز ماریو با استفاده از موتور بازی‌ساز Construct2 پرداخت.
در این کارگاه که 3 ساعت به طول انجامید، شرکت‌کنندگان ابتدا با مفاهیم بازی‌سازی و بخش‌های اصلی موتور بازی‌ساز کانستراکت2 آشنا شدند. سپس به صورت عملی، به چگونگی طراحی محیط بازی، پیاده‌سازی انیمیشن‌ها، رابط کاربری، صداگذاری و در نهایت تکمیل و اجرای پروژه پرداخته شد. با توجه به اینکه لینک دانلود نرم افزار کانستراکت2  و همینطور متریال‌های لازم برای ساخت بازی سوپرماریو قبل از برگزاری کارگاه برای شرکت‌کنندگان ارسال شده بود، تعداد زیادی از افراد حاضر در کارگاه گام‌به‌گام با مدرس پیش رفته و در پایان موفق به ساخت اولین بازی خود شدند. فیلم‌های ضبط‌شده در کلاس نیز در کانال تلگرامی مرکز جهت استفاده‌ی همگان قرار گرفت.

 
 
تاریخ:
1398/03/12
تعداد بازدید:
107
منبع:
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal