طراحي سه‌بعدي با Zbrush -اسفند 96
نرم افزار ZBrush (زيبراش) يك ابزار مجسمه‌سازي ديجيتالي است كه مدل‌سازي سه‌بعدي و دو و نيم‌بعدي، بافت‌دهي و نقاشي را با هم تركيب مي‌كند
اين نرم‌افزار از سطوح ديناميك رزولوشن استفاده مي‌كند تا به مدل‌سازها اجازه دهد تغييرات كلي و جزئي روي مدل‌هايشان انجام دهند. مهم‌ترين دليل معروف بودن نرم‌افزار ZBrush اين است كه قادر است جزئياتي با فركانس متوسط به بالا را منقوش كند كه در گذشته باBump mapها نقاشي مي‌شدند. سپس جزئيات به‌دست آمده را مي توان به صورتmapهاي عادي استخراج كرد تا روي نسخه‌هاي ساده‌تر از همان مدل مورد استفاده قرار گيرند. همچنين مي‌توان آنها را به‌عنوان Displacement Map استخراج كرد؛ البته در اين صورت نسخه ساده‌تر نياز به رزولوشن بيشتري دارد. يا وقتي كه مدل سه‌بعدي كامل شد، مي‌توان آن را روي پس‌زمينه تصوير كرد تا تبديل به يك تصوير 2.5 بعدي شود (كه مي‌توان افكت‌هاي بيشتري را روي آن اعمال كرد). سپس مي‌توان كار را روي يك مدل سه‌بعدي ديگر آغاز كرد كه مي‌تواند در همان صحنه مورد استفاده قرار گيرد. اين ويژگي به كاربران اجازه مي‌دهد تا بدون فشار زياد روي پردازنده، با صحنه‌هاي پيچيده كار كنند.
 
اكبر عربيان روز پنجشنبه 17 اسفند در مركز تخصصي بازي‌هاي رايانه‌اي دانشگاه اصفهان، كارگاهي در مورد مدل‌سازي سه‌بعدي با Zbrush برگزار كرد. او هنرمند مدل‌ساز سه‌بعدي و طراح بافت و محيط در كمپاني EA در كانادا است. اكبر در ايران با استوديوهاي مختلف از جمله متحرك‌سازان سپاهان، سهند، رؤياپرداز، پويانما، لوتوس و لكسيپ همكاري كرده و از سال 2016 فعاليت هنري خود را در ونكوور كانادا با استوديوي Icon Creative و گروه Sequence ادامه داده است و از سال 2017 در استخدام كمپاني بنام EA است. نمونه‌ي كارهاي او را مي‌توانيد در www.erabiyan.com ببينيد
 
 
تاریخ:
1398/03/23
تعداد بازدید:
11
منبع:
تمامي حقوق مادي و معنوي اين وب سايت متعلق به مركز نوآوري صنايع سرگرمي دانشگاه اصفهان مي باشد
Powered by DorsaPortal