كنفرانس CGCO

بازي‌هاي رايانه‌اي به‌عنوان يك هنر-صنعت-رسانه‌ي نوين علاوه بر سرگرم كردن مخاطبان، جايگاه ويژه‌اي در دنياي فرهنگ و ارتباطات اجتماعي و رسانه‌اي، تبليغات استراتژيك و بازرگاني، آموزش و درمان دارد. بازي‌هاي رايانه‌اي يك صنعت درآمدزا، يك رسانه‌ي تعاملي قوي، يك شيوه‌ي جذاب براي درمان و آموزش و تبليغات و يك استراتژي رسانه‌اي قوي براي تغيير الگوي زندگي و فرهنگ و جامعه است.
پژوهش در زمينه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي از ابعاد مختلف روانشناسي، جامعه‌شناسي، ارتباطي، آموزشي، مديريت، اقتصاد و بازرگاني، فني، هنري، پزشكي و ... يك زمينه‌ي جديد و به‌روز در دنيا محسوب مي‌شود. در كشور ما تاكنون همايش‌هاي مختلفي در مورد بازي‌هاي رايانه‌اي برگزار شده است كه بيشتر شامل سخنراني متخصصان اين حوزه براي مخاطبان بوده است. اما برگزاري يك رويداد پژوهشي جامع در حوزه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي كه شامل دريافت و داوري مقالات و ارائه‌ي آنها در نشست‌هاي تخصصي باشد، براي اولين بار در دانشگاه اصفهان مورد توجه قرار گرفت. با تفاهم مشترك بين كارگروه بازي‌هاي رايانه‌اي دانشگاه اصفهان و بنياد ملّي بازي‌هاي رايانه‌اي در سال 1394، اولين كنفرانس ملّي «بازي‌هاي رايانه‌اي؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» با محوريت پژوهش‌هاي مرتبط با بازي‌هاي رايانه‌اي در سه حوزه‌ي فني، علوم انساني و هنر در بهمن 1394 در دانشگاه اصفهان برگزار شد. اين كنفرانس فرصتي براي گردهم‌آيي متخصصان و پژوهشگران شاخه‌هاي مختلف مرتبط با بازي‌هاي رايانه‌اي را فراهم كرد و افق روشني جهت تقويت زيرساخت‌هاي توليد و تحليل بازي‌هاي رايانه‌اي بر اساس پژوهش‌هاي علمي را آشكار ساخت.
اين رويداد پژوهشي به شرطي مي‌تواند موفق باشد و نقش خود را در توسعه‌ي پژوهش‌هاي مبتني بر بازي‌هاي رايانه‌اي به درستي ايفا كند كه تداوم داشته باشد و اذهان پژوهشگران را مرتباً متوجه اين حوزه‌ي نوين بنمايد. به‌علاوه با تبديل تدريجي آن به يك رويداد بين‌المللي كه با دعوت از مديران شركت‌هاي موفق بازي‌ساز خارجي و نيز متخصصان بين‌المللي اين حوزه همراه باشد، مي‌توان به انتقال تجارب و نتايج پژوهش‌هاي موفق به داخل كشور و رونق‌بخشي به اين صنعت اميدوار بود.
دانشگاه اصفهان در راستاي ايفاي رسالت خود به‌عنوان اولين دانشگاه جامع كشور كه به‌صورت جدّي وارد پژوهش‌هاي مرتبط با بازي‌هاي رايانه‌اي شده است، در تيرماه 1395 دبيرخانه‌ي دائم كنفرانس «بازي‌هاي رايانه‌اي؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را به‌عنوان بخشي از مركز تخصصي بازي‌هاي رايانه‌اي راه‌اندازي كرد تا با همياري ساير دانشگاه‌هاي كشور، اين رويداد علمي را به‌صورت يك گردهم‌آيي سالانه‌ي پژوهشگران حوزه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي درآورد.
جزييات خبر راه‌اندازي دبيرخانه‌ي دائم كنفرانس «بازي‌هاي رايانه‌اي؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در وبگاه وزارت علوم منعكس شد.

 
اولين كنفرانس ملّي «بازي‌هاي رايانه‌اي؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» - بهمن 1394– دانشگاه اصفهان
 
دومين كنفرانس ملّي «بازي‌هاي رايانه‌اي؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» - بهمن 1395 – دانشگاه اصفهان
سومين كنفرانس ملي و اولين كنفرانس بين‌المللي «بازي‌هاي رايانه‌اي؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» - بهمن 1396 – دانشگاه اصفهان
 پنجمين كنفرانس بين‌المللي «بازي‌هاي رايانه‌اي؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» - بهمن 1398 – دانشگاه اصفهان
 
گزارش پنجمين كنفرانس بازيهاي رايانهاي
 
 
تاریخ به روز رسانی:
1398/09/26
تعداد بازدید:
61
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
تغییر کد امنیتی
كد امنيت
تمامي حقوق مادي و معنوي اين وب سايت متعلق به مركز نوآوري صنايع سرگرمي دانشگاه اصفهان مي باشد
Powered by DorsaPortal