سال ۱۴۰۴، سرمایه گذاری برای تولید
دوره عملی بازی سازی با موتور یونیتی- بهار ۱۴۰۲

دوره عملی بازی سازی با موتور یونیتی- بهار ۱۴۰۲

دوره عملی بازی سازی با موتور یونیتی- بهار ۱۴۰۲

در بهار ۱۴۰۲ مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان با برگزاری دوره عملی آموزش بازی‌سازی با موتور یونیتی میزبان علاقه‌مندان به بازی‌سازی بود.

مدرس دوره، علی دشتیان، برنامه‌نویس، طراح بازی و مدیر تیم بازی‌سازی سایرس گیمز مستقر در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان بود.
علی تجربه‌ی برنامه‌نویسی و طراحی بازی‌های مختلفی را دارد و در جشنواره بازی‌های جدی سال ۱۳۹۹ بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای، در دو بخش استانی و کشوری رتبه‌ی نخست را به‌دست آورد.
تیرک یکی از بازی‌های ساخته‌ی تیم اوست که در بازار و مایکت منتشر شده است.
سرفصل‌های دوره:
• ورود به دنیای بازی‌سازی - موتور بازی‌سازی چیست؟ چرا یونیتی؟
• نصب و راه‌اندازی Unity hub و Unity editor
• آشنایی با رابط کاربری یونیتی
• معرفی Scene و نحوه‌ی مدیریت مراحل
• آشنایی با گیم‌آبجکت‌ها و کامپوننت‌ها و معرفی چندین کامپوننت مهم
• آشنایی با فیزیک و معرفی Rigidbody و Colliderها
• آشنایی با Prefab, Tag, Layer
• آشنایی با Mesh, Material, Texture, Shader
• آشنایی با قوانین Child & Parent
• آشنایی با #C در یونیتی
• توابع و متغیرهای مخصوص یونیتی
• کنترل کامپوننت‌ها از طریق کد
• معرفی انیمیشن و ابزار Animator
• آشنایی با صداگذاری و معرفی Audio source و Audio listener
• آشنایی با UI System
• آشنایی با Canvas, Buttons, Texts, Pane, ...
• آشنایی با Input Manager و نحوه گرفتن ورودی‌ها
• معرفی Package Manager و Asset store
• آشنایی با particle System
• آشنایی با نحوه‌ی دیزاین بازی
• هوش مصنوعی و ساخت NPCها
• نحوه‌ی بهینه‌سازی و معرفی ابزار Profiler
• نحوه‌ی خروجی گرفتن و معرفی Player Setting
• ساخت بازی پلتفورمر دوبعدی
• ساخت بازی دونفره Tanks
در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهی رسمی انگلیسی از طرف مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان اعطا شد.

تنظیمات قالب