در بهار ۱۴۰۲ مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان با برگزاری دوره عملی آموزش بازیسازی با موتور یونیتی میزبان علاقهمندان به بازیسازی بود.
مدرس دوره، علی دشتیان، برنامهنویس، طراح بازی و مدیر تیم بازیسازی سایرس گیمز مستقر در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان بود. علی تجربهی برنامهنویسی و طراحی بازیهای مختلفی را دارد و در جشنواره بازیهای جدی سال ۱۳۹۹ بنیاد ملّی بازیهای رایانهای، در دو بخش استانی و کشوری رتبهی نخست را بهدست آورد. تیرک یکی از بازیهای ساختهی تیم اوست که در بازار و مایکت منتشر شده است. سرفصلهای دوره: • ورود به دنیای بازیسازی - موتور بازیسازی چیست؟ چرا یونیتی؟ • نصب و راهاندازی Unity hub و Unity editor • آشنایی با رابط کاربری یونیتی • معرفی Scene و نحوهی مدیریت مراحل • آشنایی با گیمآبجکتها و کامپوننتها و معرفی چندین کامپوننت مهم • آشنایی با فیزیک و معرفی Rigidbody و Colliderها • آشنایی با Prefab, Tag, Layer • آشنایی با Mesh, Material, Texture, Shader • آشنایی با قوانین Child & Parent • آشنایی با #C در یونیتی • توابع و متغیرهای مخصوص یونیتی • کنترل کامپوننتها از طریق کد • معرفی انیمیشن و ابزار Animator • آشنایی با صداگذاری و معرفی Audio source و Audio listener • آشنایی با UI System • آشنایی با Canvas, Buttons, Texts, Pane, ... • آشنایی با Input Manager و نحوه گرفتن ورودیها • معرفی Package Manager و Asset store • آشنایی با particle System • آشنایی با نحوهی دیزاین بازی • هوش مصنوعی و ساخت NPCها • نحوهی بهینهسازی و معرفی ابزار Profiler • نحوهی خروجی گرفتن و معرفی Player Setting • ساخت بازی پلتفورمر دوبعدی • ساخت بازی دونفره Tanks در پایان دوره به شرکتکنندگان گواهی رسمی انگلیسی از طرف مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان اعطا شد.
علی تجربهی برنامهنویسی و طراحی بازیهای مختلفی را دارد و در جشنواره بازیهای جدی سال ۱۳۹۹ بنیاد ملّی بازیهای رایانهای، در دو بخش استانی و کشوری رتبهی نخست را بهدست آورد.
تیرک یکی از بازیهای ساختهی تیم اوست که در بازار و مایکت منتشر شده است.
سرفصلهای دوره:
• ورود به دنیای بازیسازی - موتور بازیسازی چیست؟ چرا یونیتی؟
• نصب و راهاندازی Unity hub و Unity editor
• آشنایی با رابط کاربری یونیتی
• معرفی Scene و نحوهی مدیریت مراحل
• آشنایی با گیمآبجکتها و کامپوننتها و معرفی چندین کامپوننت مهم
• آشنایی با فیزیک و معرفی Rigidbody و Colliderها
• آشنایی با Prefab, Tag, Layer
• آشنایی با Mesh, Material, Texture, Shader
• آشنایی با قوانین Child & Parent
• آشنایی با #C در یونیتی
• توابع و متغیرهای مخصوص یونیتی
• کنترل کامپوننتها از طریق کد
• معرفی انیمیشن و ابزار Animator
• آشنایی با صداگذاری و معرفی Audio source و Audio listener
• آشنایی با UI System
• آشنایی با Canvas, Buttons, Texts, Pane, ...
• آشنایی با Input Manager و نحوه گرفتن ورودیها
• معرفی Package Manager و Asset store
• آشنایی با particle System
• آشنایی با نحوهی دیزاین بازی
• هوش مصنوعی و ساخت NPCها
• نحوهی بهینهسازی و معرفی ابزار Profiler
• نحوهی خروجی گرفتن و معرفی Player Setting
• ساخت بازی پلتفورمر دوبعدی
• ساخت بازی دونفره Tanks
در پایان دوره به شرکتکنندگان گواهی رسمی انگلیسی از طرف مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان اعطا شد.